Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reverse charge & moms betaling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey forum,

Jeg har for lidt tid siden startet et firma, vi handler primært med hjemmesider.

Jeg har derfor opsat en server i tyskland, som mine kunder lejer sig ind på.

Jeg står og skal indberette moms, og synes jeg er løbet ind i nogle mindre problemer. Derfor ringede jeg til SKAT, og selv de havde svært ved at give mig et konkret svar på om dette gik under reverse charge.

En typisk måned ser sådanne ud:

Kunderne køber for 1000 kr af mig, plus 250 kroners moms. Jeg står nu med 250 kroner, som skattefar skal have.

Jeg har købt 2 ydelser i EU (udlejning er en ydelse) som består af en server og et stykke software.

Software koster månedlig 50 kroner, serveren koster 400 kr, moms bliver fjernet da det er indenfor EU. Derfor står jeg nu og skal indberette købet i rubrik A, køb af ydelser i EU. Her ville man normal indtaste 450 kr, men det er så nu jeg bliver forvirret.

Da jeg har købt disse ydelser som folk lejer ved mig, burde momsen gå i nul. Altså tilføj de 25% af de 450 både til salgsmoms, og købsmomsen, også kaldet "Reverse charge" eller omvendt betalingspligt.

Synes det moms fis er meget forvirrende, kunne godt bruge en hånd. Ser frem til jeres svar :)

Nogle der har lidt viden om det med hosting? :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det spørger lidt vanskeligt men tager chancen. Dine køb i EU - af ydelser bogføres med importmoms ydelser og det kan du læse en masse om her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  den er 25% af af prisen under importmoms som salgsmoms og samme beløb under købsmoms og dermed koster importen ikke moms når du er momsregistret

Dit salg til danske kunder skal pålægges dansk moms og ja der står du med 25% oven i din pris for varen, som skat skal ha.

Ingen moms at betale ved købet og derfor ikke mere der - og 25% moms som dine kunder betaler når de som private køber fra dig. Dine erhvervskunder trækker momsen fra og momsen er ikke en del af dit driftsregnskab som indtægt til skat, kun del af status

Læs evt basalt om skat og moms som du kan ha lidt glæde af http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html   det er holdt så det er for nye iværksættere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige udflyt moms blanketten.

Har brugt disse som eksempel.

Ydelses køb i EU, server: 1000 kr.

Ydelses køb i EU, software: 50 kr.

Der er nu indkøbt 1050 kr, som der ikke er betalt moms af, momsen af dette ville være 1050 * 0,25 = 262,- dette vil være omvendt betalingspligt.

Kilde for omvendt betalingspligt på software:

Nu kommer der 10 kunder, hver betaler 100 kr + moms. Jeg står nu med 1250 kr, og skattefar skal have sine penge.

Sådanne her, ville jeg udfylde blanketten. Jeg laver reverse charge på alle ydelser, fordi de begge to er udlejning virksomhed til virksomhed, og de dækker derfor under omvendt betalingspligt, momsen bliver betalt af kunderne.

Min blanket ser sådanne ud, og jeg vil i sidste ende betale 250 kr i moms, som er kommet fra salget.

Kilder:

Vare vs ydelser: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1812497&vId=0

Omvendt betalingspligt: http://startvaekst.dk/momsinterkoeb 

Det i hvertfald sådan jeg har gjort det, ringer til skat igen imorgen og får mere at vide. Men hvordan ser det ud John?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

altid lidt ubekvem ved at skulle svare så konkret, så fint nok du hører skat MEN det ser korrekt ud synes jeg bestemt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder godt :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)