Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettighed til et domæne?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg vil gerne købe et domæne. Men det er optaget. Ejeren vil have nogle tusinde kroner for det.

Domænet har akkurat samme navn som mit firma/produkt men har ikke været i brug de sidste 4-5 års tid.

Har jeg nogen rettigheder på dette punkt, som gør at jeg kan tilegne mig domænet for en rimelig overdragelsesaftale pris?

Jeg vil gerne betale for det, men ikke flere tusinde som ejeren kræver nu.

Venligst
Simon

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det et dk-domæne?

Hvis der er kan du klage til domæneklagenævnet. Men det kan godt tage lang tid. Hvis du med nogle tusinde kroner blot er f.eks. 2.000 kr, så kan du næsten lige så godt bare købe det og spare tid.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis din virksomhed hedder Det Dårlige Selskab så er det nok et for general navn til at du kan vinde over hvis det er et dk domæne.

Men så er der andre tind som du skal slå på men det er alt efter hvordan tilbudet ser ud og hvad han ellers ligger inde med af domæner samt evt. hvem ejeren er.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Emil.

Vi snakker desværre en del mere end 2.000 kr.Men ja det er et dk domæne.

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Brian.

Ok. Det virker bare for mig underligt at man på den måde kan spærre et domæne i så mange år uden at gøre brug af det.
Men ja, ved ikke lige om han er en domænehaj og ligger inde med en masse andre domæner. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot fordi der ikke er noget på webadressen, kan domænet jo sagtens være i brug til eksempelvis emails.

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig rigtigt.
Jeg er dog ret sikker på at det ikke bliver brugt. En lille google søgning på ejeren viste i hvert fald, at han har flere domæner med "attraktive" navne. 
Altså nok en domænehaj. Domænet jeg efterspørger har han haft i 10 år kan jeg også se. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du efterspørger er ledigt når det gælder .com. I hvert fald hvis jeg gætter rigtigt på hvilken version du er gået efter: den med aa og uden bindestreg.

Med hensyn til Domæneklagenævnet, så mener jeg du endda får pengene for klagegebyret refunderet hvis du vinder. 

Du kan dog ikke dømme om de bruger domænet udfra at de har mange andre gode og at det ikke bruger det, da du ikke ved om de bruger det til eksempelvis emails.

Der har været et tilfælde med et SEO-firma, der da havde over 200 domæner - og de vandt overfor klageren - så det skal du såmænd ikke føle dig for sikker i :-)

Der har været en guide mht hvis du ønsker et optaget DK-domæne i et af ekspertbloggene herinde. Jeg mener det var en jurist eller advokat, der skrev det. Kan ikke lige finde den, men en liste over Ekspertblogindlæg på Amino finder du her.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som om du har en god sag.

Men husk du er forretningsmand. -Nogen gange er det bedre bide sin stolthed mv i sig, og så bare betale den platugle, end det er at få ret, men spilde sin dyrebare tid med det.

Hvis du skal bruge både halve og hele år på at få ret med en domænsag, så mister du måske fokus på dine kunder, samt alle de andre projekter du sikkert har gang i.

Hvis din virksomhed har til formål at redde verden, baby sæler og andre noble ting, så skal du naturligvis gøre os alle sammen en tjeneste og gå behårdt efter manden!

Jeg ser det lidt som den klassiske sag med en utilfredskunde, som man egentlig har behandlet godt. Ja, han er en klovn man ikke gider give en skid, men for forretningen, er det nu altså det bedste at komme videre uden en sur kunde, der kan finde på at svine en til alle mulige steder.  -Hvis du har travlt med andre ting, som fx kunder eller nye tiltag i din virksomhed, tjener du måske mere på at "betale" dig ud af den her.

Du kan evt forsøge at tale lidt fornuft med ham. Lidt ala "jeg vil ikke betale dig 20.000, så vil jeg hellere gå hele vejen, men hvis vi kan blive enige om ca 4.000 - 5.000, så lukker vi den her".  -Hvis han kan fornemme at du er oprigtig, vil han med stor sandsynlighed imødekomme dig.

Fra København V
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Unitedbrands Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det uddybende svar Gita :-)

Jeg har lige tjekket nogle af domæneklagenævnets sager (de er offentilige på deres site) og ja, det ser sgu ud som om, at det er lidt svært at vinde. 
Læste en sag med en person som have 69 domæner. Ingen i brug. Og klager tabte sagen, selvom hans firma beskæftigede sig med domænets navn.
Så jaa... det kan nok blive ret svært. Underligt at man har så gode vilkår som domænehaj :-)

Jeg prøver at finde guiden. Tak!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)