Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende spørgsmål til moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har nogen grundlæggende spørgsmål til moms.

1) Jeg ved at man først skal momsregistreres når man omsætter for over 50.000 om året og gerne gøre det i god tid, men hvornår er det helt præcis, at man skal lægge moms på sine varer?

Hvis jeg har omsat for 30.000 kr., og registrerer mig, skal jeg så lægge moms på mine vare FRA den dato, at jeg registrerer mig?

Hvis ja, hvad sker der så med den moms, som kunden betaler mellem 30.000 - 50.000.  

2) En jeg kender siger at man også skal lægge 25% til sine varer før man registrerer sig, da man ikke bare kan sætte prisen op, men er det lovligt.

Håber du kan svare :)

MVH

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - ja når du rammer ca 3.500 kr i salg om måneden og det stiger lidt, så kan du indse at du skal momsregistres - ellers kan du få moms på alt du har solgt inden + bod

Når du registrerer dig med moms skal du lægge moms på fra den dato registreringen er der og har ret til fradrag for købsmoms fra den dato - og den moms - salgsmoms minus købsmoms skal du så indbetale til skat (det er ikke dig der som sådan betaler momsen - den er ikke del af dit resultat - det er kunden der betaler den

2

Du må da godt hæve prisen 25% hvis du kan det - men jo ikke skrive at det er moms - og så sænke den igen til gammel pris den dag du er momsregistreret - men husk lige at momsen jo kun er moms af salg minus moms af dine køb

prøv at læse lidt helt basalt om skat og moms her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html og vær lidt bedre klædt på

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret =)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)