Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk supermarked, COOP, etc.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Fra  Wiis Import Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Jeg leder efter nogle gode råd.

Vi er i dialog med Dansk Supermarked og COOP om vores produkter. Det er selvfølgelig vildt spændende og krydser selvfølgelig fingre :-)

Men forleden var der en af mine venner der spurgte om jeg ikke var nervøs for at de bare ville gå uden om os og gå direkte til producenten i Thailand.

Det havde jeg egentlig ikke overvejet, så kunne godt tænke mig dels at høre folks vurdering af om det er noget de kunne finde på og hvis det er, hvad kan jeg så gøre for at sikre mig.

Det skal siges at vi har eneretten til at sælge i DK

import og produktion af varer fra Asien, med særlig fokus på Kina og Filippinerne. www.wiisimport.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke.

Jeg ved at da min far var agent og solgte skibokse købte de alt fra en grossist og det gør de stadig i DS.

Men oplys aldrig noget om hvad du tjener. Ved at der var en anden agenter den gang som oplyste at han tjente 6 % også oplyste de året efter at de mente at det kun var rimeligt at han tjente 5% ellers ville de købe andre steder.

De er prispresser og hvis du også har læst bogen om Christina Watches så kan du også se hvordan Mærsk fik dem til at stoppe med salg af alle deres ure. Om det kunne gå i dag med datteren ved jeg ikke.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Hvis du sælger en vare der skal på fast hylde og som har stor omsætning, vil de sikkert selv importere den. Er det en nichevare, der bare skaber opmærksomhed i en periode som fx en rødvin fra Thailand, skal du bare være så billig som mulig og kunne levere i store mængder. 

DS og Coop er professionelle købmænd som kender priser og kan regne din mark-up ud på ingen tid. Der er ingen grund til at skjule ret meget for dem. Det er bedre at få en god kontakt til indkøbschefen.

Jeg tror, at du skal sælge på dit forhåbentlig dybe kendskab til dine produkter og hvad du kan give dem af viden om en sjov og inspirerende vare, som de kan udnytte i en periode. 

Spørg dem hvorfor de vil have din vare og prøv at hjælpe dem med at få mere af det, de faldt for i første omgang. 

Jeg har også være til møde hos DS en gang, og der hang der et skilt i det sparsomt møblerende mødelokale: "Den leverandør der sælger billiger til andre end til  DS er ikke leverandør hos os mere" - eller noget i den retning.

kh

Mogens

Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Fra  Wiis Import Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene.

Men Mogens ud fra det du skriver lyder det som om at hvis det ender med at vinene ikke bare er en nichevare, men ender med at være en vin de vil beholde, så vil de forsøge at gå uden om os og forsøge at gå til producenten, er det rigtig forstået?

Og er der nogen måde man kan garderer sig mod dette

Hilsen

Michael

import og produktion af varer fra Asien, med særlig fokus på Kina og Filippinerne. www.wiisimport.dk

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael, hvis du lige hopper i DS skoene, hvad ville du selv gøre?

Hvis jeg som indkøber kan finde en besparelse på xxx% ved at gå direkte til leverandøren, så gør jeg dette og det uanset om det er one shot eller et produkt som er NOS.

Det du evt. kan forsøge hvis du altså tager mængder og har en høj stjerne hos din leverandør, er at få en eksklusivret for produktet i Danmark, dette i forhold til din leverandør. det kræver naturligvis at produktet er af en karakter som ikke kan findes på hvert et gadehjørne.

Du kan så stadig regne med parallel import af produktet, men vejen for DS vil være noget mere besværlig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Fra  Wiis Import Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, jeg kan jo tolke at ud fra det sidste indlæg så kan jeg godt forvente at de vil forsøge at gå uden om os og forhandle med producenten selv, hvis de skulle finde produktet interessant.

Heldigvis har jeg eksklusivret for DK :-), så må jeg jo håbe på at min leverandør overholder den

Men er der nogen der har erfaring med at handle med DS? Vil mene at det da må være pænt dårlig reklame for dem i forhold til at få præsenteret nye produkter, hvis de som strategi altid går uden om mellemhandleren. 

Men igen jeg har ikke erfaring med at handle med DS eller nogle af de andre store supermarkedskæder.

import og produktion af varer fra Asien, med særlig fokus på Kina og Filippinerne. www.wiisimport.dk

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til deres renome ved indkøb, er de kolde som en brøndgravers r..

Tiden er bare en anden end for 10 år siden hvor man kunne forvente en smule loylaitet mellem sælger og køber, de tider er væk når der tales kapital kædedrift.

Det er alles kamp mod alle og kan du ikke leverer så kan en anden.

Du kan roligt forvente at de vil spille dig ud mod en konkurrent hvis sådan en er til at opdrive.

Du skal gøre det let for dem, du skal gøre det billigt for dem, du skal servicere dem så deres egne medarbejder ikke skal bruge tid på dit produkt og så skal de kunne se at de kan tjene penge på dit produkt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)