Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat søgsmål

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino, jeg er bruger i forvejen, men ønsker lige at være anonym her....
problemstillingen:
En ven af mig har i et halvt år boet sammen med en dame. Damen ejer selv alene huset, min ven har så at sige ingen juridiske pligter haft mens de har boet sammen.
Min ven er vvs'er og har gennem godt et år, udført en voldsom mængde arbejde på huset, der i følge ham beløber sig til omkring 100.000 hvis det var på timeløn. Matrialerne beløber sig kun til omkring 25.000. Matrialerne har hun betalt alene, de er nu gået hver til sit og min ven mener at han har en del penge til gode hos damen. Måske ikke det fulde beløb på 75.000, men noget der ligner. Jeg har rådet ham til at snakke med en advokat, men samtidigt sagt at jeg ikke tror der er fugls føde på det krav. De har ingen aftale haft om at hun skulle skylde ham noget, eller betale for hans timer. Så selvom jeg også synes hun er lidt af en røver, tror jeg ikke han kan finde lovhjemmel til at kræve en krone af hende. Min ven føler sig dog sikker på at han har krav på at få penge for hans arbejde. Kan i afgøre hvem der har ret her? På forhånd tak

Sendt fra min iPad
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis han bor der og får kost og logi = drop det det har bare været et dyrt bekendskab.

Hvis han ikke har boet det så kan han jo prøve og sende en regning men kan igen nok skyde en hvid pil efter det.

Kom over det og find en ny dame. og få noget s..

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ikkeiaften:
udført en voldsom mængde arbejde på huset

Få ham til at skrive en normal regning for arbejde med den normale dokumentation
og krav om prompte betaling.

Hvis ikke der foreligger en skriftlig aftale om at det skulle være gratis,
burde det være fuldt fakturerbart + moms.

Een af vore folketingsmedlemmer brugte sin ro-kammerat til at lave en masse
arbejde, indtil hun smed roerern ud af hendes hus. Det taltes der meget om i klubben.

Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

De har delt seng fra start til slut. Det står ikke særligt klar i det oprindelige indlæg.

jeg sammenlignede det bare med noget jeg selv har oplevet før: at sætte en hel 1.sal i stand, men ikke betalt en krone for materialer, men så at sige bare lavet arbejdet af lyst. Jeg blev ikke smidt ud, men kom derfra i al mindelighed. Selv hvis jeg havde været parten der blev smidt ud, tror jeg ikke at jeg ville tænke at jeg kunne fåmbetaling for mine timer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal jo ikke stå på regningen.

Arbejde er udført. Kræv din ret.

Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

De har jo været i et forhold og været registreret sammen på adressen i folkeregistret.

jeg håber sådan set at han kunne få en helvedes masse penge fra den ko.. Men hvis han ikke har en chance, synes jeg hellere at jeg ville råde ham til at glemme det og komme videre.

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Haha, jeg håber for guds skyld ikke du er seriøs?

Selvfølgelig har han intet at komme efter. Hun har betalt for materialerne,
og han har så som KÆRESTE hjulpet med at fixe det.

Det er sku da sådan det fungerer nå man bor sammen.

Stop med at være en retarderet ex-kæreste. 

 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

"fra den ko"

Modent.

 

Tilmeldt 30. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt det jeg selv mener jo ;-)

Et søgsmål kan jo blive dyrt og langsommeligt. Specielt hvis man har tabt på forhånd..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Ejler har lidt skæve vinkler men selvklart man samlevende ikke kræve arbejdsløn for ting de har hjulpet hinanden med når de går fra hinanden, uanset det har været en proff  

Jeg får sikker - stjerne for det at sige det det får jeg helt konsekvent ved at modsige Ejler,, but so be it

Din ven skal bare æde det - måske kæmpe for at hun betaler materialerne ved at appellere til hende - ud over det får han intet hvis han skal ende i retten med det

Når man går fra hinanden er der utroligt meget bitterhed, men det er bare at komme videre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)