Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med Viasat/TV3 på grund af facebookside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Jeg ejer en stor og meget populær Facebook fodbold side hvor mig og min makker driver den som et rigtig fodbold magasin med hjemmelavede grafik og selveskrevende artikler og statistikker osv.

Dog er vi kommet i problemer med Viasat der har beskyldt os for brud på ophavsrettighederne da vi slår en masse videoer op fra Youtube på vores side. (Downloader den - oploader den på siden) Videoerne er oftest af mål og episoder fra kampe og de fleste kommer fra Premier Leauge.

Visat/TV3 har som bekendt Tv rettighederne til at vise Premier League kampene i Danmark på tv og de mener vi ikke må slå videoer op fra Premier League på vores side


Er der hold i det de siger og gælder ophavrettigheder til TV billeder også på facebook (vores tilfælde) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil umiddelbart mene, at i bryder ophavsrettighederne, og grunden til at I gør det er, at i DOWNLOADER videoerne og ligger dem op. Hvis I blot linkede til YouTube-videoerne, vil der ikke være noget problem. 

At DOWNLOADE en video og ligge op, er jo i princippet det samme som at DOWNLOADE et billede og ligge op, og det er lige meget om det er på Facebook, en blog, website, webshop m.m.

Dette er blot ud fra egen viden og erfaring, så hvis en ekspert eller anden Amino'er mener jeg tager fejl, så skriv også gerne :)

 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mihammed:
(Downloader den - oploader den på siden)

For at være nysgerrig hvorfor download den først og ikke bare linke ? - Har de nævnt omkring at dette har haft en betydning tænker jeg.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Viasat har ret. At I downloader deres (eller nogen andens) copyrighted materiale og genoploader det på jeres egen kanal/side er ulovligt. Det er derimod ikke ulovligt at linke til videoer som de har uploaded på deres YouTube kanal eller Facebook.  

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

I må pænt nøjes med at linke til andre som har lagt de videoer op, i bryder ophavsretten ved at ligge dem ud selv.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Andre har svaret, håber i kommer ud med skinnet på næsen.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle. Vi vil Deaktivere siden og slette videoerne i fred og ro.

Grunden til vi vælger at oploade filen i stedet for at linke et link i et opslag, er fordi at facebook af en eller anden grund tillader en langt større reach, når det en video end et tekst opslag

Forskellen på en oploaded video VS et tekstopslag med link er næsten 50.000+ reach for video opslaget og maks 10.000 for link-opslaget 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)