Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan foregår salg af digitale produkter i en webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg roder lidt med en webshop i Prestashop.

Dertil er min webshop udelukkende bestående af digitale downloads. Jeg ved hvordan man opretter en digital vare, og hvordan man gør så folk kun kan downloade den én gang. Jeg har nogle spørgsmål omkring det her, som jeg rigtig gerne vil have besvaret.

- Hvad sker der, hvis en kunde stopper downloaden midtvejs, og han via siden kun kan downloade produktet 1 gang?

- Jeg vil gerne sælge computerspildownloads, skal jeg så have en fil fra spilproducenten og smide den op på serveren, også derfra kan folk så hente spillet (hvordan foregår det så med betaling til mine spilproducenter??, jeg har jo filen og den kan jo sælges uendeligt mange gange!!)

Håber nogen kan hjælpe mig, 

mvh Emil

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Storset alle spil skal ldag aktiveres med en kode så folk er sjældent begrænset til kun at måtte hente selve installations filerne en gang.
Det du køber hos distribtøren er et antal nøgler til et givent spil som du så sælger til dine brugerem

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

kan de så downloade spillet fra min side, eller skal de gå ind på udbyderens hjemmeside for at få downloaden? .. Hvis det er fra min side, hvordan får jeg så det til at fungere med aktivering af CD keyen?

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget forskelligt, mange steder vil der blot være tale om en key, der så aktivers på orgin eller steam.

Du skal også være opmærksom på at, det er meget svært at sælge keys til skandinaviske versioner, da deres retail pris, oftest er højere end du kan sælge spillet leveret for med posten.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedet for køb af spil digitalt, er også hård, især fra udlandet.

Hvordan skal man nogensinde som dansk firma kunne konkurrerer med sider, der kan sælge fks det kommende Sims 4 for 166 kroner i digital version.

En tilsvarende, version leveret fra EA i danmark vil skulle sælges for omkring 400 kroner

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du fuldstændig ret i, men jeg har en god plan på det område, så der er jeg slet ikke i tvivl om at nok skal kunne lykkedes. 

Det jeg mangler er bare at få styr på det praktiske i Prestashop, med hvordan jeg gør det med keys / downloads. 

Steamkeys er simpelt nok.

Origin keys er simpelt nok.

Men når det kommer til direct downloads og keys, der ikke skal aktiveres i steam / origin, synes jeg straks den er langt sværere. Der har jeg simpelthen brug for lidt hjælp til lige at få den drejet i Prestashop, så det hele fungerer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)