Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Div. spørgsmål ang Prestashop?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Godformiddag Amino.

Jeg er helt ny i webshop verdenen, så har en række spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med.

1. Hvilken version af Prestashop skal man vælge at installere? 

2. Hvor finder man gode gratis/billige themes til Prestashop? Søger meget et simpelt theme. Syntes mange af dem jeg kan finde, har mange felter osv.

    Da jeg umiddelbart kun skal sælge få varer (5-10), har jeg ikke mulighed for at fylde 25 felter på forsiden ud med billeder. 

3. Nogen der har nogle gode sider/bøger med tutorials?

4. Er der nogle ting man bare skal/bør vide når man begiver sig ud i at starte en webshop? (tænker på internet delen)

Hvis I syntes nogle af spørgsmålene er lidt for dumme, må I lige betragte mig som TOTALT nybegynder! -men man skal jo starte et sted. :)

Mvh. 

Claus Wedege

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Prestashop 1.6 er den nyeste version, så den bør du installere. 

2. Den er lidt sværere, men prøv at Google rundt. Hvis du finder en Prestashop-side, du kan lide, så kig i kildeteksten efter, hvilket tema den anvender. Jeg har selv installeret clothes-theme http://www.prestadesigner.com/clothes-theme-free-prestashop-theme/ 

Prestashop tager noget tid at lære. Jeg har selv kun været i gang i en måneds tid med det, men føler nu endelig, at jeg er ved at have styr på de grundlæggende ting. 

Du kan i opsætningen vælge, hvor mange produktbilleder, der skal vises på forsiden. Du kan også helt fravælge det. Jeg har selv valgt kun at have 6 produktbilleder, og et topbillede til at fange folks interesse.

3. Jeg har søgt meget på Google. Prestashop.com har en brugervejledning, som er et godt sted at starte. Resten har jeg fundet via diverse debatfora m.m.

4. Der er meget du er nødt til at sætte dig ind i. E-handelsloven, markedsføringsloven og forbrugerkøbeloven for at nævne nogen. Du skal overveje hvilken betalingsløsning du ønsker. Jeg er selv startet med PayPal men skifter formentlig snart til Nets, da det vil øge troværdigheden af min shop. 

Har du et CVR-nr., og har du overvejet evt. selskabsform for at drive webshoppen? Hvad med regnskab, budget og alt det andet?

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :) 

Nej jeg har ikke oprettet et cvr endnu. Jeg er sådan lidt first hand learner typen, så vil gerne prøve det af, inden jeg opretter noget. 

Har den opfattelse at det er nemmest at fange leverandøres interesse, hvis man har webshoppen klar til at vise frem.

Da jeg ikke er helt klar over hvad priser jeg kan indkøbe varerne til, og om det overhovedet er rentabelt. Har jeg valgt at vente med CVR-nr.

Men det at lære presta er for mig at se ikke noget spildt, hvis tilfældet skulle være at det ikke kan blive en god forretning :)

Jeg har fundet nogle enkelte themes jeg lige ville prøve af, men når jeg downloader dem (til min macbook), så bliver de gemt som mapper.

Presta beder om .zip filer? Jeg har komprimeret mappen til .zip, og prøvet at uploade, men den kommer med "Bad configuration" som fejl?

Hvad skal jeg lige gøre her?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg også selv problemer med. Jeg får de samme meldinger for det meste. Kun det nævnte clothes-theme har jeg fundet ud af at uploade. Der ligger nemlig en installations-fil (også i Zip), som gør det nemt at installere. Så her kan jeg desværre ikke hjælpe. Når jeg downloader til Windows er det dog altid zip-mapper jeg får downloadet.

Jeg kan sagtens følge dig vedr. leverandører. Jeg har selv fat i en række, og mange vil gerne se hjemmesiden først. Bare husk at få et cvr-nr. når du vil til at sælge. Husk at du kun kan trække moms fra, efter at du er blevet momsregistreret, og det kræver et cvr-nr. (men afhængig af din omsætning kan du starte ud uden at være momsregistreret).

Og ja, at lære noget er aldrig spildt. Og slet ikke Prestashop. Jeg har indtil for nylig kun arbejdet med Wordpress, så det er noget helt andet.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)