Hej Aminoer Jeg købte tilbage i April en Computer som erhverv til 10.500 kr. (inkl. moms). Det viste sig dog, at mikrofonen ikke virkede i perioder (heller ikke ekstern mic). Ved købet gjorde jeg opmærksom på, at mikrofonen var det vigtigste. Support bad mig om at komme ind i butikken med den. Det gjorde jeg, men blev sendt hjem igen, da de ville have jeg skulle geninstallere Windows. Efter dette tager jeg turen tilbage igen, og de sender den til reparation. Det tog dem 1 måned og 1 uge, at skifte mikrofonen og lydkortet. Da jeg får den tilbage er skærmen ikke samlet særlig pænt. Det er en lille ting, men kanten sidder ikke helt tæt på skærmen i bunden. Sikkert fordi de har skulle stikke en skruetrækker ind for at åbne den. Det er dog ikke største problem. Det trådløse netværkskort virker nu ikke, så kan ikke gå på nettet. Jeg kontakter igen support og svaret er reparation. Jeg kan jo ikke vente en halvanden måned igen. Jeg bruger den både til kunder (har 2-3 møder over skype ugentligt) og jeg er igang med skrivefasen af min master thesis. Jeg har skrevet en venlig email til forhandleren igen, og de skriver igen at det er beklageligt, men at de kun vil reparere. Kan det betale sig at gå til advokat i sådanne sager? Et cirka bud på, hvad det vil koste? Med venlig hilsen Emil |
En advokat kan ikke hjælpe dig i denne sag, det er mit bud, det du skulle have gjort var at købe en computer mere, evt. en notebook til 2000 kr inkl. moms, som du kan bruge som backup når den anden er til rep. Så er der ingen stress når det tager 2-4 uger at lave den.
En trådløs netværksharddisk som kan tilgås af begge computer til backup er også en god ide at have når man er selvstændig og har vigtige dokumenter liggende.