Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bærbar i stykker, men uenig med forhandler om løsning. Kan advokat betale sig?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg købte tilbage i April en Computer som erhverv til 10.500 kr. (inkl. moms). Det viste sig dog, at mikrofonen ikke virkede i perioder (heller ikke ekstern mic). Ved købet gjorde jeg opmærksom på, at mikrofonen var det vigtigste. Support bad mig om at komme ind i butikken med den. Det gjorde jeg, men blev sendt hjem igen, da de ville have jeg skulle geninstallere Windows.

Efter dette tager jeg turen tilbage igen, og de sender den til reparation. Det tog dem 1 måned og 1 uge, at skifte mikrofonen og lydkortet.

Da jeg får den tilbage er skærmen ikke samlet særlig pænt. Det er en lille ting, men kanten sidder ikke helt tæt på skærmen i bunden. Sikkert fordi de har skulle stikke en skruetrækker ind for at åbne den.

Det er dog ikke største problem. Det trådløse netværkskort virker nu ikke, så kan ikke gå på nettet.

Jeg kontakter igen support og svaret er reparation.

Jeg kan jo ikke vente en halvanden måned igen. Jeg bruger den både til kunder (har 2-3 møder over skype ugentligt) og jeg er igang med skrivefasen af min master thesis.

Jeg har skrevet en venlig email til forhandleren igen, og de skriver igen at det er beklageligt, men at de kun vil reparere.

Kan det betale sig at gå til advokat i sådanne sager? Et cirka bud på, hvad det vil koste?

Med venlig hilsen

Emil

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En advokat kan ikke hjælpe dig i denne sag, det er mit bud, det du skulle have gjort var at købe en computer mere, evt. en notebook til 2000 kr inkl. moms, som du kan bruge som backup når den anden er til rep. Så er der ingen stress når det tager 2-4 uger at lave den.

En trådløs netværksharddisk som kan tilgås af begge computer til backup er også en god ide at have når man er selvstændig og har vigtige dokumenter liggende.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:

En advokat kan ikke hjælpe dig i denne sag, det er mit bud, det du skulle have gjort var at købe en computer mere, evt. en notebook til 2000 kr inkl. moms, som du kan bruge som backup når den anden er til rep. Så er der ingen stress når det tager 2-4 uger at lave den.

En trådløs netværksharddisk som kan tilgås af begge computer til backup er også en god ide at have når man er selvstændig og har vigtige dokumenter liggende.

Jeg har altid backup af mine ting, og jeg har også en gammel bærbar. Men der var en grund til at jeg købte en ny til næsten 11.000 kr. Det tog ikke 2-4 uger at lave den. Det tog 5-6 uger, og nu er noget nyt i stykker og den er samlet dårligt efter første reparation.

Det er jo en mangel fra deres side, og det må være deres ansvar at løse problemet, så kunden lider så lidt skade som muligt. Hvis jeg skal vente 5-6 uger igen, så er det 10-12 uger, hvis vi antager at det ikke sker igen. Og dette er altså for en helt nyindkøbt computer.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

De har jo ret til at forsøge at lave den 3 gange med samme fejl, så når du sender den retur med en ny fejl som de er skyld i, så skal de naturligvis lave det, men du kan nok ikke gøre noget ved ventetiden?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:

De har jo ret til at forsøge at lave den 3 gange med samme fejl, så når du sender den retur med en ny fejl som de er skyld i, så skal de naturligvis lave det, men du kan nok ikke gøre noget ved ventetiden?

Ja så fremt det ikke medfører ulempe eller omkostning for kunden jf. paragraf 49.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når der er tale om erhvervskøb kan du rent faktisk hæve handlen langt hurtigere end ved handelskøb.  Prøv at kontakte en advokat og få et gratis råd.

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Emil:

Hagbart:

De har jo ret til at forsøge at lave den 3 gange med samme fejl, så når du sender den retur med en ny fejl som de er skyld i, så skal de naturligvis lave det, men du kan nok ikke gøre noget ved ventetiden?

Ja så fremt det ikke medfører ulempe eller omkostning for kunden jf. paragraf 49.

som så er elastik der vil noget   for det medfører altid ulemper for kunden at noget skal repareres trods alt. 

Du kan nok regne med en advokat vil koste mindst 2000 kr (normal timepris og han vil næppe charge mindre) Forbrugerombudsmand er ikke så lige til når det er erhvervskøb - Kan du ikke få en låne maskine under tiden?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Emil:

Hagbart:

De har jo ret til at forsøge at lave den 3 gange med samme fejl, så når du sender den retur med en ny fejl som de er skyld i, så skal de naturligvis lave det, men du kan nok ikke gøre noget ved ventetiden?

Ja så fremt det ikke medfører ulempe eller omkostning for kunden jf. paragraf 49.

som så er elastik der vil noget   for det medfører altid ulemper for kunden at noget skal repareres trods alt. 

Du kan nok regne med en advokat vil koste mindst 2000 kr (normal timepris og han vil næppe charge mindre) Forbrugerombudsmand er ikke så lige til når det er erhvervskøb - Kan du ikke få en låne maskine under tiden?

vh John H

De er lidt svære at snakke med, fordi næsten alt er standardsvar, og det virker ikke til at de tager særlig meget stilling til, hvad der skrives. Jeg har dog spurgt om det er en mulighed med en lånecomputer, samt om det kan aftales at det er sidste reparationsforsøg.

Men så ved man da, hvor man ikke skal købe næste gang. Jeg troede ellers lige jeg havde fundet en god elektronikleverandør efter min tidligere gik konkurs. Jeg savner min tidligere elektronikleverandør. :)

Alternativt må jeg jo af med de 10.500 kr igen (et andet sted) og så sælge computeren for hvad man nu kan få for den, når den kommer tilbage. Den er jo helt ny, men er nok faldet en del i værdi, når den har været til reparation to gange.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Emil:
Alternativt må jeg jo af med de 10.500 kr igen (et andet sted)

Hvis du når der til og du er så afhængig af computeren for at passe virksomheden, så kig efter en erhvervsmodel hvor du har mulighed for at tilkøbe den ekstra service det er at få den fikset onsite hvis der går noget galt.

HP har deres Carepack i forskellige niveauer, bla. er det muligt at købe next business-day onsite support i tre år på mange af modellerne, og det koster ikke meget i forhold til det tab du har ved at undvære computeren i flere dage.

Held og lykke
/Brian 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil helt klart kigge på nogle ordenlige service aftaler ved køb af ny evt, mener fx også at Dell har noget 1 dags reperation / onsite service og så meget ekstra koster det heller ikke kontra tabs arbejdsevne i perioden.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)