Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mange idéer, for lidt handling!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, alle Aminoer!

Jeg er en ung gut på 20 år som er spring fyldt med idéer og energi til starte noget stort fra bunden. Jeg sidder pt. med et projekt som jeg selv synes er meget interessant og kunne være spændende at forfølge. Men nok af idéer, nu det tid til handling!

Derfor skriver jeg herinde. For at få hjælp til at komme videre. Det kan være lige fra gode råd, ris/ros om idéen, til partnerskaber og samarbejder. Jeg er især interesseret i hvad de næste steps vil være med helt konkrete bud på hvad eller hvem der kan hjælpe mig videre. Så her er idéen:

Jeg udtænkte konceptet efter jeg for lang tid siden prøvede at finde koncerter på et af mine yndlingsbands Foo Fighters, men synes det var enormt uoverskueligt og besværligt at finde koncerterne, for ikke at tale om derefter finde billetterne.. Jeg fik idéen til at lave en ”event applikation”, hvor man kan gå ind og overskuelig finde alle former for events. Om det er koncerten med dit yndlingsband, de store festivaler i landet, om det er vennerne der holder privatfest eller det er et fotografi kursus i København, så skal det hele til at finde derinde. Altså det skal være nemt at finde det man interesserer sig for, finde hvornår og hvordan, dele dette med andre og blive direkte omdirigeret til hvor du kan købe billetter. Man skal have sine venner fra sociale medier, som Facebook, Twitter og Google+, så man nemt kan være social om et bestemt event. Måden det gøres mere socialt på er at lave grupper og subscriptions. I grupperne kan man fx samle kollegaerne, de bedste venner eller gamle gymnasiekammerater, hvorefter det er nemt at sende en invitation til alle gruppen hvad end det er et møde, eller den helt store julefrokost. Subscriptions skal være de kendte kunstnere, som kan opdatere sine koncerter. Dem der følger kunstnerne får så direkte besked, når der er events i nærheden af dem (som hvis Foo Fighters kom til Danmark ville jeg vide med det samme hvor og hvornår og der ville være et link direkte til billetten). Subscriptions kan også være en arrangør, fx det typiske diskotek man går på i weekenderne eller et teater som opdaterer med ugens forestillinger. Applikation er altså en blanding af en markedsplads for dem der laver events og et socialt medie for alle der har lyst til at lave noget socialt sammen. Alt sammen på en nem og overskuelig måde!

Hvad siger I? Lyder det interessant? Kan jeg komme videre med projektet hvis jeg er 110 på at ligge alt jeg har i det? Som sagt kan jeg bruge alt fra råd til folk der gerne vil have del i projektet på den ene eller anden måde.

Lidt om mig og projektet so far:

Jeg er 20 år gammel, bor stadig ved mine forældre og har endnu ikke taget en videregående uddannelse, da jeg blev lidt træt at at læse i gymnasiet og vil hellere ud og lave noget aktivt! På trods af min alder får jeg altid afvide at jeg virker meget ældre end jeg er og har derfor intet problem med at arbejde med personer der er ældre end mig (har jeg set andre have?). Jeg er lige kommet hjem efter at have brugt lidt over 100.000 kr. af selvoptjente penge på en jordomrejse i 5 måneder og er derfor helt forberedt på at gå i dybden og bruge mindst ligeså meget energi og ligeså mange penge på sådan et spændende projekt som dette! Jeg har ikke den store kapital lige nu, men jeg har lettilgængelig job som jeg kan tjene 10-20.000 kr. på hver måned, mens jeg arbejder på projektet. I forhold til projektet har jeg skrevet alt ned til hver en detalje hvad der skal inkluderes. I weekenden skal jeg mødes med en veninde for at få nogle letoverskuelige tegninger af design på plads (er selv en hat til tegninger). Vi vil også kigge lidt ind på logo og navn til konceptet.

Hvis nogen er interesseret eller på anden måde gerne vil kontakte mig personligt, så skriv/ring på:

E-mail: esbenssloth@gmail.com // tlf.: 93949931

Håber der nogle der vil hjælpe. Og lad os så for sparket gang i dette projekt!

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hav selv kapitalen inden ;-)
Det bedste råd jeg kan give.
En app som denne ville være nem at betale sig fra, hvis du altså selv tror 100% på idéen :-)

Vi har nok alle 1000 projekter vi ville føre ud i livet, jeg har valgt at gøre det på en anden måde, find noget du 100% tror på, og brug den idé, brug værktøjet Trello, det er fantastisk hvis man let bliver distraheret, inddel dine opgaver i nogle kategorier som f.eks. "Ideas", "To-Do", "Doing", "Get other to do", "Done" og "Trashed".
Så kan du hele tiden følge med i hvor langt i projektet man er, og man kan blive ved med at sætte nye idéer under "Ideas" og så se på dem senere når der er tid :-)

Nu siger du, at du skal til at sketche design ned? Ja, det lyder som en super sjov opgave, men er alt andet på plads?
Et design er noget af det sidste du laver, min mening, da funktionalitet, budgetter, virksomhedsform, drift, kapital osv. osv. er vigtigt for at en virksomhed kan overleve, og har en god grobund.
Sidder selv og arbejder på min idé pt. men laver først design og sætter hjemmeside op lige op til lanceringen.
Brug hellere tiden med din veninde på at brainstorme idéer, udvikling, evt. finde ting der kunne gå galt, fokus områder og andet :-)

Tror det var hvad jeg havde, ellers kan jeg jo altid lige redigere hvis der er noget jeg har glemt :-)

Ud over det, så vil jeg bare sige held og lykke med projektet, er dejligt når der bliver kastet sig over noget hvor personen går ind i det med liv og sjæl :-)

Mvh. Sebastian Dyberg 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)