Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 mand vil gerne starte virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

En kammerat og jeg vil gerne starte en virksomhed sammen. Vores produkt er stadig i udviklingsfasen, men hvis vi opretter et nu, regner vi med at kunne trække momsen fra prototypen som snart skal laves, samt alle fremtidige udgifter.

Men er der en måde hvorpå vi begge kan stå som ejer? En enkeltmandsvirksomhed kan vel ikke bruges i dette tilfælde?

Jeg har allerede en enkeltmandsvirksomhed, kan jeg have 2?

Hvis min kammerat sidder med boligsikring og andre offentlige ydelser, vil han så miste noget ved at stå som medejer?

Planen er at vi allerede efter første patch af vores produkt (500 stk.) vil have kapital nok til et ApS, men hvad er vores muligheder inden vi får den kapital?

Nogen der ved lidt om det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jelle458:

Men er der en måde hvorpå vi begge kan stå som ejer? En enkeltmandsvirksomhed kan vel ikke bruges i dette tilfælde?

Jeg har allerede en enkeltmandsvirksomhed, kan jeg have 2?

nej kun en men I kan samme stifte I/S som er personlig virksomhed for mere end en og det kan du ha ud over din enkeltmandsvirksomhed.

Alternativt kan I stifte et selskab sammen IVS eller ApS

Se lidt om FORSKELLE PÅ PERSONLIG VIRKSOMHED OG SELSKAB HER   så lister lidt for og bagdele ved begge sider

Jelle458:
Hvis min kammerat sidder med boligsikring og andre offentlige ydelser, vil han så miste noget ved at stå som medejer?
Hvis I tjener penge vil de jo indgå i boligsikring - hvis det er dagpenge og/eller kontanthjælp - så vil de generelt falde bort hvis han stifter virksomhed eller selskab

Jelle458:
Planen er at vi allerede efter første patch af vores produkt (500 stk.) vil have kapital nok til et ApS, men hvad er vores muligheder inden vi får den kapital?
Personligt låne 50.000 til ApS eller stifte IVS som i DETTE LINK og dermed stifte selskab her og nu og betale lånet til bage når I har tjent de 50.000 kr beskattet som løn i selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)