Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refurbished forbrugerelektronik fra kina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ulovligt at købe refurbished forbrugerelektronik fra Kina?

Jeg overvejer at købe renoverede telefoner hjem fra Kina (Samsung, Iphone, o.s.v.).

Der er tale om defekte enheder som de har importeret fra Europa og renoveret.

Enhederne vil blive renoveret i en sådan grad at de er helt som nye...

Det gør kineserne både med telefoner, spillekonsoller m.v.

Jeg ved jo godt at producenterne ikke ønsker at konkurrere med sine egne defekte enheder, - at de hellere vil have folk køber en ny, - så det giver ikke mening at spørge dem, som jeg ser det.

Jeg tror ikke jeg vil have noget problem ifht. mine kunder hvis de ved at der er tale om en refurbished enhed, som er noget billigere end en ny, men kan man få problemer med:

Varemærke

Parallelimport

?

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså umiddelbart mener jeg ikke at der er noget problem med hensyn til at du ikke skulle måtte købe disse enheder fra kina. (men undersøg det selvfølgelig ordentligt)

Men hvad jeg kan fortælle dig er at der er utrolig stor forskel på kvaliteten af de reservedele der bruges til at renovere disse telefoner.

dvs. at kvaliteten af f.eks en ny iphone skærm kan være alt fra noget virkelig lort til en skærm der er ligeså godt som den originale (og det kan jo også sagtens være en original skærm da disse også forhandles)

Det samme gælder selvfølgelig også for andre reservedele.

Når det kommer til bagsiden af en iphone er tilfældet at det eneste du må sætte på er en original bagside da ingen må lave produkter med apple logo på udover apple. Det er der mange der gør alligevel, men det er selvfølgelig ikke lovligt. På de nyere iphone hvor imeinummeret står bagpå er det i det hele taget noget rod at skifte da imeinummeret så ikke vil svare til det der står i softwaren.

Dette er slet ikke for at sige at det er en dårlig ide. markedet for salg af brugte telefoner er meget stort og der kan være en rigtig pæn avance, det er bare rigtig vigtigt at du eller en anden er i stand til at se om de telefoner du køber er af ordentlig kvalitet.

Men der er selvfølgelig også folk som er glade for at betale mindre for noget bras.

F.eks tager jeg 1299,- for at skifte skærmen på en iphone 5. Der bliver sat en skærm på i grade A-kvalitet og der er 2 års garanti, men du kan sagtens få skiftet skærmen til det halve andre steder (grade C og uden garanti).

Og de færreste, som ikke er inde i det, kan umiddelbart se forskellen, men det kommer de til når skærmen går i stykker eller reagerer mærkeligt:)

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Elgiganten har for mange år siden i perioder solgt fabriks renoveret elektronik (Ved ikke om det lige var fra Kina), men hvorfor kan du ikke også gøre det. Så længe kvaliteten og garantien er de samme, ser jeg intet problem i det, så længe du gør opmærksom på det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)