Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nybegynder i bogføring og kontoplan i Dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er absolut nybegynder i alt hvad der hedder bogføring, og søger derfor lidt hjælp. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og jeg har netop modtaget betaling fra min første kunde. Jeg skal derfor til at flytte lidt rundt på nogle penge.

Jeg har to bankkonti en indbetalingskonto/nemkonto hvor alle penge går ind. Og så har jeg fået en kreditkonto som er i minus fra oprettelsen af kontoen og visa kort.

Jeg har overført penge fra min indb.konto til min kreditkonto som nu er i nul. Men hvordan bogfører jeg det i Dinero. Jeg går ud fra jeg skal oprette et finansbilag og så vælge min bank som konto, men hvad skal jeg vælge som modkonto?

Eller er det helt forkert?

På forhånd tak.

Fra Skødstrup
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Fra  e-hedevang Hedevang Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med start som selvstændig

Skal det ikke være kreditkontoen eller har du flere konti i spil.

Har lige startet en ny kunde der også havde fået oprettet flere konti. det har vi fået rettet til 1 konto 4 konti giver 4 gange så mange posteringer.

MVH Erling

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erling,

Tak for dit svar. Jeg har to bankkonti, en hvor penge går ind, og en hvor penge går ud (visa dankort). Spørgsmålet er hvordan jeg i Dinero bogfører penge fra ind-kontoen til ud-kontoen.

Tak for dit svar.

Med venlig hilsen

Anders

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

en del af det er vel fra kassen til gæld mens den anden er fra kasse til kasse :)

BR

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg forstår det som at du har to bankkonti? Du skal så også ha to bankkonti i Dinero. Lav ny konto - vælg beholding - kald den 55010 og kald den bank 2 f.eks. 

Brug så kassekladde

Den skal jo så vise det minus der er på den konto inden du fører over, og det kommer den vel til ved at du bogfører gebyr visa og oprettelse under GEBYR (KONTO 7220) som er gebyr uden moms - og der bruger du konto 2 som modkonto  - 7220 debet og bank 2 den nye 55010 i kredit (minus) - så er den bank i minus og stemmer med konto udtog og det er så det minus du udligner når du posterer fra bank 1 til 2

Du bogfører så nu fra din indbetalingskonto (som vel er bank 1 konto 55000) i kredit (minus) og modkonto din nye bank 2 - debet (plus)

Du kan hele tiden se hvad bank 1 viser i kassekladde inden du bogfører og derved se om den går ned med det beløb den skal - når du har skrevet kassekladden inden du bogfører

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skødstrup
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Fra  e-hedevang Hedevang Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Via Øvrige bilag, men jeg vil anbefale dig kun at have en konto så undgår du disse ekstra posteringer

MVH Erling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)