Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af sommerhus, erfaringer?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg overvejer at købe et sommerhus i tisvildeleje, som jeg skal vil bruge privat, og leje ud. Er der nogen som har nogen erfaring med sommerhusudlejning, som vil dele ud af deres erfaringer? 

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper Jensen :-)

Vi lejer et privat anneks ud herhjemme i vores baghave i Skagen - hjemmesiden har jeg opsat og samt få annoncer hos lokale turistsider + lidt visitkort diverse steder. Dette giver et pænt besøgstal henover sommeren og udlejningen administreres af mine forældre som tager bestillinger over telefon og mail og noterer i vores kalender. Meget simpelt, men det fungerer. Kan du konkretisere, hvad du ønsker svar på? :-)

Mvh. Simon Størup 

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon. 

Mange tak fon dit svar. 

Hvor meget kan I leje sådan et sommerhus ud? Må jeg se hjemmesiden? 

Jeg vil også lave en hjemmeside og markedsføre sommerhuset gennem den, så jeg slipper for at betale i dyre domme til sommerhussiderne. Jeg er klar over at det giver noget arbejde med at administerer, aflevere nøgler og der slags. 

Jesper

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at lægge dit sommerhus på www.campaya.dk

Vi tager kun 10% for at levere bookinger til dig og så håndterer I selv alt det praktiske.

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Vi har haft en del sommerhuse over årene, som løbende er blevet lejet ud - Vi har prøvet selvudlejning, men blev træt af alt besværet med markedsføring, bookninger, nøgle afleveringer osv. så i dag kører vi det gennem et bureau - Vi har prøvet flere forskellige bureauer, men har de sidste år kun brugt Sol & Strand, hvilket skyldes, at de gav det bedste procentvise afkast til ejer (noget som vi forhandlede om, fordi vi havde flere huse til udlejning) samt at deres service gennem vores tid med dem har været upåklageligt.

Vi har primært købt og ejet sommerhuse direkte til vandet, fordi de både udlejning- og investeringsmæssigt har givet de bedste afkast. Vi kører udelukkende sommerudlejning på dem, for det er de måneder der er max indtjening og mindst slid på huset. Her er et link til vores sommerhus i Veddinge:

http://www.sologstrand.dk/details/sommerhuse/sjaelland/veddinge-bakker/sommerhus-4personer-90-4026.htm?startdate=30-08-2014&enddate=06-09-2014

Skulle jeg foreslå et selvudlejnings alternativ, så er det airbnb.com - Vi har lige prøvet at udleje et af familiens sommerhuse gennem dem, for at se om konceptet dur til sommerhuse og interessen var god og de første gæster har været der og efterladt god fedback - Jeg ved ikke om du er bekendt med airbnb, men det er det hurtigt voksende udlejningskoncept i verden i dag, så tjek dem eventuelt ud.

Med venlig hilsen

Teddy

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 99
Fra  KanKom Online Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper :-)

Hvis du vil udleje privat som alternativ eller måske blot som supplement til bureauudlejning, så vil jeg foreslå, at du kigger nærmere på www.sommerhusdanmark.dk

Med omkring 300.000 unikke besøg om året er vi en af de bedst etablerede sider for privatudlejning af sommerhuse i DK.

Vi har lige nu omkring 700 sommerhuse tilmeldt - og vi skal IKKE have provision af din lejeindtægt, du betaler kun 399 kr. for et helt års annoncering uanset antal bookinger!

Mvh. Jonas

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle de fine svar, de er guld værd. 

Jeg har hørt lidt om airbnb, men har aldrig selv brugt det. Gør siden noget for at sikre at det er ordenligt mennesker, som lejer ens hjem/sommerhus? Jeg tænker betaler man gennem deres hjemmeside, så de kan tjekke op på personerne? 

De hus jeg kigger på koster 2.000.000 kr. kan man sige noget om hvad forsikring er, når man gerne vil leje det ud? 

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jensen:

Mange tak for alle de fine svar, de er guld værd. 

Jeg har hørt lidt om airbnb, men har aldrig selv brugt det. Gør siden noget for at sikre at det er ordenligt mennesker, som lejer ens hjem/sommerhus? Jeg tænker betaler man gennem deres hjemmeside, så de kan tjekke op på personerne? 

De hus jeg kigger på koster 2.000.000 kr. kan man sige noget om hvad forsikring er, når man gerne vil leje det ud? 

Man rader hinanden - Dem der lejer huset, skriver om de syntes det levede op til det udlejer havde lovet og udlejer skriver om dem der har lejet huset, har efterladt det i samme stand, som da de kom - En god ide kan være kun at udleje til folk der har gode anmeldelser.

Hvis du selvudlejer så tegner du en ekstra forsikring oven i den almindelige forsikring og alt efter selskab og dit øvrige kundeforhold til dem, så skal du regne med en kr. 1.000-1.500 om året.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Min familie har denne ferielejlighed i Nørrelyngby. 

Det er en lækker nymøbleret og nyrenoveret lejlighed med havudsigt.

Vi har lejet den ud 5 uger hver sommer i sommerferieperioden, da der er noget med lovkrav om hotelpligt. Ellers bruger vi den hele resten af året til privatbrug. 

Næste sommer betaler vi for at være fri for at leje den ud.

Hver evigt eneste sommer hvor vi har arbejdet med at gøre ekstra rent og pænt, får vi den tilbage møgbeskidt, rodet - og allerværst med mange smadrede ting:

Den nye ovn er blevet smadret 2 somre i træk (vi bruger den ellers selv hele året uden problemer).

En væg er blevet svinet så meget til en sommer at den skulle males om - og denne sommer har de plastret samme væg til med plakater, så der skal males om igen igen. 

I år blev en ny sofastol ødelagt, hvilket må have sket da de valgte at flytte rundt på alle møbler de skulle være der - uden at løfte på tingene. 

Det er også lykkedes at smadre en lampe og bruge en nyindkøbt teflonbelagt stegepande som skærebræt. 

Jeg kunne blive ved.

Jeg er dybt rystet over at så mange forskellige lejere kan opføre sig så svinsk overfor andres ejendom.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen! 

Du kan få al den info du vil på http://skagenferien.dk, vores udlejning i den helt lave klasse - da det er mine forældre der bestemmer ;-) Vi kunne sagtens have lejet højsæsonen ud flere gange og har selv talt for en prisstigning i denne periode, men de er nok ikke så hooked på forretning som mig. Men tjek siden ud - overvej at købe et sommerhus i Skagen. Der er rigtig mange lækre steder til salg, dog er priserne nok relativt høje sammenlignet med det øvrige sommerhusmarked. 

Mvh. Simon 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)