Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af investeringer ("forening")

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er lidt i tvivl om, hvilken selskabsform jeg skal vælge - eller om et sådant overhovedet er nødvendigt?

Jeg er del af en "forening", hvor vi hver måned betaler lidt penge ind på en samlet konto til investering, denne er startet 1/3-2013 og vi har indtil videre indbetalt 288.000 (personligt beskattede kroner).

Der står 36.000 på vores bankkonto og vi har pt. værdier for 306.280 kr. stående i diverse aktier.

Hvis vi sælger det hele nu har vi derfor tjent 54.280 - hvordan skal vi smartest gøre med disse, hvis vi ønsker at lade dem "stå" og bruge dem til yderligere investeringer?

Vi fortsætter med at indbetale 216.000 om året og vi har ikke nogle planer om, at trække nogle penge ud de næste mange år - hvad vil i anbefale mht. selskabsform/beskatning?

Mvh
Mark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

sådan en forening ville jeg råde til at lade en revisor få lidt penge for et konkret råd - men her er det i alle fald svært uden at vide hvad det er for en forening - men udgangspunktet må jo være at I hver i sær beskattes af jeres andele ved salg - den er relativt klar men andelene kan jo bestå af mange typer papirer, så der kan være kapitalindkomst og der kan være aktieindkomst - og skattefri del sågar, 

Som privat person får du fradrag for et tab - lad os tage aktier - på tab på aktieindkomst og det tab (til aktieindkomstbeskatningsprocent) kan fra trækkes evt anden indkomst. I selskabsform vil aktier lagerbeskattes, dvs årlige stigninger uanset realiseret eller ikke beskattes og hvis man forestiller sig I slutter med et samlet tab kan det ikke bare fratrækkes i personlig indkomst - men man skal vide meget mere om "foreningen" og sammensætningen for der kan sagtens vælges papirer der udelukkende udløser skat for personer - ved realisation - men det ville jo så betyde at fortjenesten på 54.280 skulle blive stående i samme papirer - da der jo ellers var tale om realisation af papirer for at frigøre den - og hvis den kommer fra renter, så vil det jo også udløse skat i sig selv  

Tag og betal 1 time med en revisor hvor I alle kan være med og få hans bedste råd

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)