Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger - tænk jer om før I ringer

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Godmorgen alle sammen :)

Jeg tænkte jeg lige vil dele lidt personlig erfaring hvad ang. sælger der ringer for at sælge deres produkt, jeg gør for at hjælp evt. sælger der sidder herinde, så kan de burde denne som en åben feedback om de vil :)

Eksempel 1 fra det virkelig liv :)

I starten af denne uge blev jeg ringet om af en, som gerne vil sælge marketing produkter (SEO bla.) Behagelig ung mand at tale med. Han havde på forhånd sat sig ind i hvem han ringede til, virksomhedsnavn, om jeg havde en webshop eller blot en alm. hjemmeside, lavet en forundersøgelse for Google ranking for nogle ord han mente måtte være keywords for siden, alt i alt - han viste hvem han ringede til, hvad kunden havde og evt. kunne have brug for.

Nu er jeg så I et SEO samarbejde, så hans tilbud var ikke i min interesse, men vi snakkede lidt frem og tilbage og han var meget forståede overfor mit svar/afvisning og sluttede af med at spørge, om han 6 mdr. måtte tjekke min shop/keywords igen og se om han mente han kunne gøre det bedre.

Eksempel 2 fra det virkelig liv :/

Nu går vi så over til den dårlig udgave. Disse folk har endda ringet 3 gange på 2 år. ALLE 3 gang de har haft ringet, har det været med samme opstart i samtalen. De vil meget gerne sælge en webshop løsning og kører et opstart tilbud hvor man sparer en masse penge. (Fint nok) og så kommer det gode spørgsmål: Så derfor vil jeg gerne hører om I har en webshop i dag? (JAMEN gud hjælpende da! jeg er en webshop, du kan finde mig på nettet! Nå rolig nu, svaret er Ja), det har jeg. Når jeg så har sagt Ja, kommer næste spørgsmål: OK, hvad er det du sælger i dag ....(suuuuk nu spilder I virkelig min tid.) Herefter blev mine svar hurtig afvisende, det får sælgeren til at skifte taktik, jeg skulle jo være klar over at det kun var i dag tilbuddet stod ved magt og han/hun skulle faktisk helst have et svar med det samme.

Fint, på den måde bliver mit svar klokkeklart nej. Kan jeg ikke få tid til at undersøge hvem der ringer, hvad de laver og ref. mv.? Fint så handler jeg ikke med dem, uanset hvor godt tilbuddet bliver.

Jeg gider ikke at bruge min tid på en sælger, der ikke engang har gidet at slå min virksomhed/shop op, men blot ringer for at sælge et unik tilbud (især ikke hvis jeg får det samme tilbud flere gange)

Uforberedte sælger som stiller spørgsmål, som de kan finde svar på, ved at bruge 5 sek. på Google afviser jeg ret hurtig. De spilder min og deres egen tid. Hvis man gerne vil sælge et produkt, så sæt dig ind i hvem du ringer til og hvad de har.

Så mit råd er, vær forberedt, undersøg kunden på de punkter det er muligt, lad værd med at virke anmassende og pressende, det kan skræmme dine kunder væk.

Og en sidste ting, RIGTIG mange sælger bruger tid på at nedgør konkurrenternes produkter. DROP DET, sælge i stedet for dit eget produkt! hvad gør det unik? hvilken fordele opnår jeg som kunde? mv.

Nå det var det fra mig :)

vh

//pete45   

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)