Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At blive uafhængig Købmand

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger information om hvad der skal til for at overtage en igangværende købmands butik,

håber nogen kan hjælpe mig

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prøv at komme med flere detaljer. Hvor stor er den. Hvor ligger den. Ja skriv alle de ting du er i tvivl om så er det lettere at hjælpe dig.

 mvh

Morten

www.IndustriBasen.dk Find din nye Lastbil, Gaffeltruck eller varevogn

Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

butikken ligger i en lille by tæt på Herning hvor der pt. bliver solgt mange grunde, ejerne er ældre mennesker der ønsker at gå på pension,

selve butikken er ca 200 km2 og dertil et lager/kontor på ca 300 km2.

det jeg søger er om der er noget jeg skal være opmærksom på, altså skal jeg for at købe denne butik have en handels eksamen og ellers i den dur.

butikken som den ser ud nu, skal nok friskes lift op så den kommer til at se lidt mere up to date ud.

jeg har længe ønsket at blive selvstændig og vil meget gerne igang jeg har som ung arbejder været ved Fakta og ILVA,

og har fra de to steder altid fået afvide jeg er meget service minded og et smillende ansigt.

mit indtryk er at stedet køre godt og stabilt og den eneste grundt til at de sælger er at de vil på pension.

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil være selvstændig købmand, skal du først gøre dig tanker om, hvilket sortiment du vil føre og udfra det, vælger din grossist (SuperGros eller Edeka).

Som alt andet her i verden, så er markedsføringen alfa-omega, og det kan begge grossister hjælpe dig med. Alt afhængig af størrelsen på din butik, så kan du blive SuperBest, Aktiv Super, Edeka, Spar eller Elite-købmand.

Men start med at tage kontakt til nogle grossister. Bl.a. Leif Kirkemann hos Edeka - han har masser af idéer til hvad du kan blive. Eller SuperGros (spørg efter SPAR)

God fornøjelse og held og lykke Smile

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

butikken køre jo allerede så er det nødvendigt at snakke med grosister?

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kean:

butikken køre jo allerede så er det nødvendigt at snakke med grosister?

Nej, dette er ikke nødvendigt, men er da en god ide - hvis du vil ind i stoffet.

Tvivler på at du SKAL have nogen form for uddannelse eller baggrund, for at få lov til at overtage den - har aldrig hørt om en iværksætter der SKAL have en speciel uddannelseSmile

Men det lyder da spændende - men gør dig nogle overvejelser; bla. hvad vil du opnå med butikken? (kun denne butik eller en masse)
Hvad skal der ske med butikken, før du føler den er repræsentabel - hvordan tiltrækker du kunderne bedst?

Håb på at sælger er flinke, og gerne vil hjælpe dig den første måned eller to - så du er helt inde i tingene, nok det bedste når du overhovedet ikke har kendskab til denne branche

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælger bor lige over gaden og står til rådighed :D

målet er på lang sigt at få den op og køre hvor jeg behøver at være der mondst tid muligt så jeg kan lave andre ting.

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kean:
målet er på lang sigt at få den op og køre hvor jeg behøver at være der mondst tid muligt så jeg kan lave andre ting.

Definér lige "på lang sigt".... Der er ingen selvstændige købmænd (såfremt det er en større butik) som laver særlig meget andet. Så med mindre at du vil poste penge ud til en decideret butikschef, så bliver det hårdt arbejde fra nu af og til du går på pension.

Avancen i dagligvarebranchen er ikke så høj og lønomkostningen er klart én af de største poster i budgettet. For at kunne aflønne en medarbejder (niveau 18.000 + feriepenge + pension), skal du omsætte for over 1 mio kr. ekskl. moms! En butikschef vil derfor kræve 2 mio. i omsætning og så er der sgu ikke særlig meget tilbage til dig. Har du nogle omsætningstal fra butikken?

Så overvej det lige 110% inden du kaster dig over at være selvstændig købmand. Jeg vil sgu bakke din beslutning op, for jeg går ind for flere selvstændige købmænd, men du skal bare være fuldstændig afklaret med, hvad det vil kræve. Tag evt. kontakt til andre selvstændige købmænd og hør hvad de bruger af tid og hvordan de har strikket deres hverdag sammen.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

nej har ingen tal endnu,

det jeg havde tænkt over var at jeg ville have den butik og også selv være der, hvis den så ikke kunne løbe rundt og give overskud, kunne jeg jo sælge den?

ja jeg er stadig i overvejelser men at blive selvstændig er noget jeg brænder for, skal jo starte et sted og denne side er da genial til at få oplysninger. :D

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kean:

nej har ingen tal endnu,

det jeg havde tænkt over var at jeg ville have den butik og også selv være der, hvis den så ikke kunne løbe rundt og give overskud, kunne jeg jo sælge den?

ja jeg er stadig i overvejelser men at blive selvstændig er noget jeg brænder for, skal jo starte et sted og denne side er da genial til at få oplysninger. :D

tvivler på at det holder - desværre...  Hvor mange tror du er interesseret i at købe en købmandsbutik der ikke løber rundt og kan give dig overskud?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)