Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjaelp til ny Macbook pro

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Pga af den gl MBP fra 2008 gik til, blev jeg nodt til at kobe en anden, det blev en ny MBP 13" alm model. (  mavericks )

Jeg har brug for lidt hjaelp her til fra andre mac brugere. 

Det er en fransk Mac saa tasturet er fransk. Jeg har under keyboard tilfojet dansk ogsaa. Saa nu har jeg fransk og dansk at vaelge imellem oppe i topmenuen. DEt havde jeg ogsaa paa den gl. og her skiftede jeg mellem dansk/fransk keyboard ved at klikke "cmd / space" men paa den nye mac her kan jeg ikke se hvordan jeg kan saette det op saadan igen. ? Jeg kan heller ikke huske hvordan jeg i sin tid gjorde paa den gl. mac :).

DEn gl mac havde Spaces. Her havde jeg sat 6 spaces op. Jeg havde sat Browser programmer til at aabne og blive i space 1, Mail program til at aabne og blive i space 2 etc. etc..

Men det her nye Mission control er jeg ikke helt vild med. 

Jeg har provet at finde info om hvordan jeg gor det samme med programmerne i Mission control men uden held.

Kan man ikke sige at Firefox altid skal aabne og blive i "Desktop 2" og Mailprogram altid skal aabne i "desktop 4" f.eks. ? Naar jeg har flyttet de programmer ind i de bokse/spaces hvor jeg vil have dem, er de vaek derfra igen naar jeg taender macen igen. Saa abbner alle programme i desktop 1 og jeg skal flytte dem igen.

Mission control gemmer det ikke ?

Haaber at der er nogen kloge mac brugere som ved dette her :)

mvh

anders

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)