Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du prøvet at tegne på en Cintiq Tablet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Them
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet med Wacoms forskellige Intuos tablets i mange år til illustration, farvelægning og fotoretouchering på Mac. Jeg er meget interesseret i Cintiq tablets, og vil gerne høre om nogen på Amino har erfaringer med dem - gode eller dårlige?

Jeg er interesseret i at købe en, hvis nogen har en liggende som de alligevel ikke fik gang i, men vil også meget gerne høre om prefessionelle erfaringer med dem?

Glæder mig til at høre om nogen kan hjælpe...

Mange hilsener

Michael Domino

michaeldomino.dk

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv en Cintiq 24HD til billedredigering. Det er en forfærdelig vane at få - forstået på den måde, at når man først har prøvet en Cintiq, så vil man ikke gå væk fra det igen.

Så skærmene kan godt være svære at få fat på brugte. Men hvis du laver relativt meget billedredigering, så er en ny helt klart pengene værd...

Eneste ulempe er, at "pen-laget" i fronten af skærmen giver nogle flere reflektioner end en normal skærm. Det kan dog løses ved at tilpasse placeringen af skærmen og belysningen i rummet (hvis man arbejder mange timer på skærmen, gider man ikke refleksioner).

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også hardcore Wacom-tilhænger...

Som Ole også skriver, så er Wacom generelt noget lort - hvis du først får prøvet at arbejde med deres gear i mere end et par timer, så er du hooket for life Geeked.
På næsten alle arbejdsstationer i MediaMouse har vi en eller anden form for Wacom-plade tilkoblet. Primært er det Wacom's Intous serien med spænd fra version 3 til version 5 og mest i A4-størrelsen, men også A5 og en enkelt DTP/A3-version.

Cintiq har jeg selv arbejdet en del på og jeg må sige at den er vild at arbejde med. Men når har man vænnet sig til at arbejde med en tegneplade i stedet for, så syntes jeg faktisk at jeg oplevede at jeg "skyggede" for mig selv, når jeg tegnede på Cintiq'en. Det er selvfølgelig ikke anderledes end når man tegner rigtigt, men omvendt, så har en tegneplade som f.eks. Intous den fordel, at du jo ikke har hånden ind over der hvor du tegner. Så på det punkt skulle jeg lige vænne mig til at den er meget lig at tegne på papir eller lignende.

Og så er det i øvrigt rigtig vigtigt at du har en meget kraftfuld computer+grafikkort koblet til den. Ellers bliver du vanvittig af at den lacker når du arbejder på skærmen. Det er meget mere irriterende end når du bruger en tegneplade. På en eller anden måde syntes jeg det virker lidt ligesom om man er fuld når man tegner på pladen, da stregen/cursoren ikke følger præcist med i hvad du gør. Når jeg tegner en streg, så forventer jeg også at den, ligesom i virkeligheden, kommer med det samme og ikke med et sekunds forsinkelse. Så sørg endelig for at computeren har masser af kræfter, så du ikke får de store problemer omkring dette.

Så alt i alt, så er en Cintiq fantastisk at arbejde på. Men sørg for at gearet den er koblet til er i orden.

...Skrevet af en der stadig forsøger at forsvare over for sig selv, at han på ingen måde kan leve uden en Cintiq Companion... Det at have en tegneplade/skærm som kan fungere fuldstændig som en normal Cintiq, men også kobles fra og fungerer som en tablet og derved giver den frihed at jeg kan tage den "med ud i marken", syntes jeg er helt fantastisk. Men den koster også derefter... Geeked

/Jesper

Fra Them
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input - det tæller med i overvejelserne, og jeg er glad for at ingen af jer skrev at jeg skulle lade være :·)

God dag

++Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)