Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drupal vs. Joomla

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Custom Fields :)?

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hjemmeside estwine.dk er bygget i Drupal - Bare FYI....

Har ikke selv meget forstand på selve kodningen - men det er ekstremt brugervenligt at redigere i syntes jeg.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke rigtigt, at man ikke kan styre sidens <title> i TYPO3, tværtimod. Jeg har gennem 5 år arbejdet professionelt med en snes CMS-er, både OpenSource og kommercielle: Joomla, Dynamicweb, Synkron VIA, Wordpress, Microsofts Sharepoint, Sitecore, TYPO3 m.fl.

I TYPO3 kan man styre title bedre end man generelt kan i nogle af disse. Faktisk kender jeg kun Sitecore CMS, hvor man på lignende måde har let mulighed for at manipulere med title, som man kan i TYPO3. TYPO3 kan hente en hvilken som helst række værdier ud fra sin database og sammensætte dem til en specifik title. Se fx www.danxpress.dk og prøv at lave en søgning på et postnummer i DK. Der bliver derefter hentet frem fra databasen, så byens navn indgår i title. Og de godt 150 byer, der indgår, er ikke unikke sider i TYPO3, men byer, der er importeret automatisk til databasen.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, og kan se tråden er rimelig gammel, men er kommet op igen. Jeg vil i den forbindelse nævne, at man i Joomla kan opnå en 100% kontrol på artikelniveau af både sidens titel (overskrift), meta title, description, keywords og søgemaskinevenlig URL. Og det er vel og mærke uafhængigt af hinanden. Det kan du ikke "out of the box" men det er bestemt muligt at sætte op, hvor det også kører rigtig fint og stabilt. Samtidigt med denne opsætning kan man effektivt fjerne "mange til en" problematikken (SEO) som Joomla lider under i standard opsætning.

Designmæssigt er du på ingen måde begrænset i Joomla. Den er faktisk relativ let at arbejde med, og selv den kildekode som genereres af Joomla core, kan ændres efter behov uden at skulle rette i anden end sin template.

Jeg arbejder selv kun med Joomla, men jeg mener at flere af de store bladhuse eller magasiner har kastet deres kærlighed efter Drupal.

 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes i skal gå ind og tjekke drupal ordentligt ud, jeg er ikke ekspert ud i joomla men jeg ved da at drupal har mange flere muligheder og har meget større støtte fra diverse store sites her kan nævnes, BT.dk, information.dk, berlingske.dk , michaeljackson.com, whitehouse.gov, mensa.org, mtv.co.uk og jeg kunne blive ved, det er nok det mest avancerede (men når man har sat sig ind i det fantastiske) cms der findes der ude Open Source.

I kan efterhånden nok regne ud hvad jeg umidbart bruger det meste af min tid på ;)

Med venlig hilsen
Otto

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er kun 15 måneder for sent på den Otto.

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)