Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drupal vs. Joomla

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henning Wraae:

Så vi må jo bare vente og se om der kommer argumenter nok til at vi kan vælge enten typo3, Joomla eller noget helt tredje.

Jeg har brug for at vide, hvilket system der er mest fleksibel ift. design og et eksempel på hvor hurtigt det tager at sætte et "standard" website op med f.eks.:  

 Jeg har arbejdet med både typo3 og joomla, og jeg foretrækker helt klart joomla til "standardløsninger". Det var rigtig tungt at komme i gang med typo3, og jeg er stødt ind i flere problemer som jeg ikke har kunnet få svar på nogen steder - men jeg har måske osse strukket det til det yderste rent funktionsmæssigt.

Typo3 har dog en helt unik mulighed for at lave templates - alt hvad man behøver er en .html fil, så kan alle indholdsblokke defineres grafisk.. en rigtig smart finesse.

Joomla rummer i mine øjne fleksibilitet nok til de fleste portaler - selvom tilpasningen til nye templates tar lidt længere tid end i typo3 .

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Allerup:

Henning Wraae:

Så vi må jo bare vente og se om der kommer argumenter nok til at vi kan vælge enten typo3, Joomla eller noget helt tredje.

Jeg har brug for at vide, hvilket system der er mest fleksibel ift. design og et eksempel på hvor hurtigt det tager at sætte et "standard" website op med f.eks.:  

 Jeg har arbejdet med både typo3 og joomla, og jeg foretrækker helt klart joomla til "standardløsninger". Det var rigtig tungt at komme i gang med typo3, og jeg er stødt ind i flere problemer som jeg ikke har kunnet få svar på nogen steder - men jeg har måske osse strukket det til det yderste rent funktionsmæssigt.

Typo3 har dog en helt unik mulighed for at lave templates - alt hvad man behøver er en .html fil, så kan alle indholdsblokke defineres grafisk.. en rigtig smart finesse.

Joomla rummer i mine øjne fleksibilitet nok til de fleste portaler - selvom tilpasningen til nye templates tar lidt længere tid end i typo3 .

 

 

Hvis du siger Joomla tager længere tid at tilpasse template mæssigt - hvad er det så der gør Typo3 så dyrt ?..
Jeg ved godt der er en lang indlæringsface, da det er et mere advanceret system, men når først man har styr på Typo3, får du det næsten til at lyde som om det går hurtigere end med Joomla ?.

 Altså, mange af de funktioner vi er ude efter, det er hvad jeg ville betegne som 'standard' funktioner.
Det er muligheden for at skrive nogle artikler (stort set), indenfor ca. 6 forskellige kategorier... Der er selvfølgelig lidt mere i det end det, men det er det der ligesom er hovede ingrediensen hvis man kan kalde det det..

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Fraende - InMoto Reklame:

Per Allerup:

Henning Wraae:

Så vi må jo bare vente og se om der kommer argumenter nok til at vi kan vælge enten typo3, Joomla eller noget helt tredje.

Jeg har brug for at vide, hvilket system der er mest fleksibel ift. design og et eksempel på hvor hurtigt det tager at sætte et "standard" website op med f.eks.:  

 Jeg har arbejdet med både typo3 og joomla, og jeg foretrækker helt klart joomla til "standardløsninger". Det var rigtig tungt at komme i gang med typo3, og jeg er stødt ind i flere problemer som jeg ikke har kunnet få svar på nogen steder - men jeg har måske osse strukket det til det yderste rent funktionsmæssigt.

Typo3 har dog en helt unik mulighed for at lave templates - alt hvad man behøver er en .html fil, så kan alle indholdsblokke defineres grafisk.. en rigtig smart finesse.

Joomla rummer i mine øjne fleksibilitet nok til de fleste portaler - selvom tilpasningen til nye templates tar lidt længere tid end i typo3 .

 

 

Hvis du siger Joomla tager længere tid at tilpasse template mæssigt - hvad er det så der gør Typo3 så dyrt ?..
Jeg ved godt der er en lang indlæringsface, da det er et mere advanceret system, men når først man har styr på Typo3, får du det næsten til at lyde som om det går hurtigere end med Joomla ?.

 Altså, mange af de funktioner vi er ude efter, det er hvad jeg ville betegne som 'standard' funktioner.
Det er muligheden for at skrive nogle artikler (stort set), indenfor ca. 6 forskellige kategorier... Der er selvfølgelig lidt mere i det end det, men det er det der ligesom er hovede ingrediensen hvis man kan kalde det det..

Jeg tror at Joomla fint dækker behoveet så...

Hvis jeg skal komme med et hurtigt bud på at Typo3 er dyrere, er det nok fordi dem der leverer løsninger baseret på typo3 er folk der har højere krav til indtjening end dem der installerer Joomla.

Det er jo typisk glade amatører der tilbyder Joomla (der er jo undtagelser, så spar kritikken efterfølgende, tak!)...

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg tror at Joomla fint dækker behoveet så...

Hvis jeg skal komme med et hurtigt bud på at Typo3 er dyrere, er det nok fordi dem der leverer løsninger baseret på typo3 er folk der har højere krav til indtjening end dem der installerer Joomla.

Det er jo typisk glade amatører der tilbyder Joomla (der er jo undtagelser, så spar kritikken efterfølgende, tak!)...

 

 

Det kan jeg kun give dir ret i :) .. Tror også sagtens Drupal og Joomla kan dække vores behov.. Af dem jeg har hørt fra, ligger Drupal dog omkring 10.000kr højere - konsekvent - i forhold til Joomla ,  og det tror jeg ganske enkelt ikke det er værd , hmm. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt vove den påstand at Typo3 ikke opsætningsmæssigt i forhold til design kan noget som Joomla ikke kan.

Jeg kan ihvertfald ikke se begrænsningerne i Joomla i forhold til design.

Hvis du mangler en seriøs leverandør på Joomla så send endelig en mail, jeg er vant til at modtage design i psd format og derefter lave en joomla template baseret på det leverede design fra photoshop.

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Fra  T3CMS Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg vil lige konstatere at Joomla er udkommet i 7 Versioner siden den der er testet på cmsmatrix og at den nye version 1.5 som er på trapperne (er i release candidate 3 nu) er en revolution i forhold til strukturen i joomla. Mindst halvdelen af de "No" der står ved Joomla burde være "Yes" eller "Free add-on".

Fra Vanløse
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at det er en gammel tråd som jeg hermed svarer på.

Men vil bare skrive om mine erfaringer med drupal.

Jeg har prøvet mange systemer.

Og har findet det som jeg kan bruge i drupal.

Der er mange som bruger drupal.org

eks.
new york times
information
bonnier er ved og lave mange sider om til drupal
og mange flere

der findes et godt forum på drupaldanmar.dk

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

i det øjeblik hvor du vil udvide med en eller anden form for special udvikling, noget hvor du hyrer en udvikler til at lave noget baseret på dine krav, så er drupal langt lettere at arbejde med en joooooooomla la la... beklager men det navn forener jeg mig aldrig med, kunne langt bedre lide mambo, men nok om det. Jeg håber joomla har opdateret deres model for plugins og moduler siden jeg sidst arbejdede med det for snart 2 år siden for den var virkelig underlig.

aok.dk kører på drupal, information.dk anvender også drupal (open newspaper group).

hvis du vil ud over rampen med et online magasin så kig på issuu.com og scribd.com begge løsninger giver dig noget fedt at vise dine brugere og adgang til brugere som du måske aldrig ville komme i kontakt med.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla er noget bøvlet at have med at gøre, jeg bruger nu istedet wordpress og i dit tilfælde vil WP bloggen måske også være interessant

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)