Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drupal vs. Joomla

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej..

 

Jeg sidder og skal til, personligt, at lave et online-magasin, ved siden af mit foretagene i InMoto Reklamebureau...
Derfor, er jeg jo selvfølgelig på udkig efter det bedste CMS system til dette job.

 

Jeg har selv kigget en del på Joomla, men er nu også blevet anbefalet Drupal af et par der kører lignende sider.
Mit spørgsmål er så, om der er nogen herinde der har erfaring med at køre større sites med systemet Drupal.

 

Mener selv at Joomla nok er lidt ældre end Drupal, og at der derfor måske er lidt flere guides og dokumentation til det system, men er der nogen der har erfaring indenfor dette felt ?.
De fleste sites og templates jeg har set der kører på et Drupal CMS ligner mest af alt bare blogs eller små hjemmesider, så er lidt i tvivl om hvordan det er at gå til, for at lave et template til et større online magasin.

 

(Med online magasin mener jeg på størrelse og funktionsmæssigt i stil med www.bryllup.dk) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart mene at du skal bruge en Joomla, eller Mambo som de har brugt på bryllup dk - dømmet efter Favicon.
Den eneste side jeg kender "up and running" der bruger Drupal er www.powertumbling.net ham der ejer den er godt nok ikke webekspert, og har rigtigt tit bøvl med systemet.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle udvikler som går igang med at lede efter CMS systemer(måske ala dem du nævner), så jeg er lige med på en "lytter" 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Typo3 kunne måske også være interessant - jeg har aldrig haft fingerne helt nede i den, men den bliver ofte omtalt som et rigtig godt og solidt system til større sites.

PS. på www.opensourcecms.com kan mange php systemer testes uden man behøver installere den på egen server, samtidig kan man læse andres erfaringer.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin..

Ja det er da også rigtigt -det system havde jeg helt glemt..

 

Men, syntes de fleste der sætter disse systemer op, virker utroligt dyrer ?..

Jeg har delvist indset at jeg ikke selv skal sætte det op nemlig - da  jeg simpelthen ikke har tid til at lærer systemet så godt som det skal sættes op.

 

 

Og hej Simon..

Ja frygter også lidt for mange problemer med Drupal.. Men det var faktisk Kenneth fra bryllyp.dk der anbefaldede mig at kigge på det.. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke svært at gå til sådan umiddelbart, det kræver for meget tilpasning har jeg ladet mig fortælle. Vi har brug for noget der hurtigt og nemt at sætte op, og ikke skal bruge så meget udviklingstid da vi gerne vil bruge vores tid på designet istedet udvikling/opsætning.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo - Typo3 er vidst ikke det nemmeste system at sætte sig ind i, men tilgengæld kan man vende den rundt og sige, når man så er godt inde i koden så er mulighederne også mange.

Nu er der mange joomla folk herinde så man skal jo passe på hvad man siger, men jeg synes det er meget sjældent man ser en joomla løsning hvor designet virkelig er tilpasset og gjort noget ud af, det kunne godt tyde på at joomla ikke er så fleksibel på den kant.

Men ellers har jeg kun hørt godt om joomla.

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har hørt rigtig meget godt om Typo3, når det først er sat op og i omdrejninger kan det kører endda rigtig store sites. Men med til historien om typo3 hører også at det skulle være temmelig besværligt at sætte op, så det vil kræve det mere tid/penge at klare.

Jeg har selv sat en del joomla systemer op (ikke i den størrelse dog) men kan sagtens se det kan lade sig gøre. Inden for meget kort tid kommer også den nye stable version af joomla 1.5 der, på alle de ting jeg har set, virkelig rykker joomla fremad.

Arbejder med online salg og design.

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin Tygsen:

Nu er der mange joomla folk herinde så man skal jo passe på hvad man siger, men jeg synes det er meget sjældent man ser en joomla løsning hvor designet virkelig er tilpasset og gjort noget ud af, det kunne godt tyde på at joomla ikke er så fleksibel på den kant.

Jeg har nu aldrig oplevet noget designmæssigt der ikke kunne lade sig gøre pga. begrænsninger i joomla, så jeg tror det siger mere om designeren end systemet hvis det er din oplevelse Martin :-)

Arbejder med online salg og design.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Dannevang:

Jeg har nu aldrig oplevet noget designmæssigt der ikke kunne lade sig gøre pga. begrænsninger i joomla, så jeg tror det siger mere om designeren end systemet hvis det er din oplevelse Martin :-)



Det kan sagtens tænkes :)
Side 1 ud af 5 (46 indlæg)