Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min konkurrent byde på min URL og navn i adwords?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver en hjemmeside, lad os kalde den boligeksempel.dk under samme url. Jeg kan se i Googles keyword planner at der er omkring 30 der søger præcis på boligeksempel.dk men også at der dukker 3 konkurrenter frem i adwords når jeg laver den samme søgning i exact. 

Mit spørgsmål går på om det er i orden at byde på andres url og navn og må jeg i så fald byde på [boligportal.dk] og [boligportal]?

Håber der er nogen som kan være behjælpelig

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:
Mit spørgsmål går på om det er i orden at byde på andres url og navn og må jeg i så fald byde på [boligportal.dk] og [boligportal]?

Det er helt sikkert ikke i orden, men ganske lovligt. Du kan jo prøve at byde på boligportal, men det kommer til at koste dig dyrt. Jeg ville hellere gå for nogle andre søgeord.

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NİL,

Så længe at dit domænenavn ikke er et registreret varemærke, så må dine konkurrenter godt bruge dit domænenavn som søgeord + have det med i annoncen.

- Hvis det derimod er et registreret varemærke, så må de gerne bruge søgeordet, men de må ikke skrive det i selve annoncen...

Frank

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Filipp Ignatov:

NIL:
Mit spørgsmål går på om det er i orden at byde på andres url og navn og må jeg i så fald byde på [boligportal.dk] og [boligportal]?

Det er helt sikkert ikke i orden, men ganske lovligt. Du kan jo prøve at byde på boligportal, men det kommer til at koste dig dyrt. Jeg ville hellere gå for nogle andre søgeord.

Det er ikke dyrt i forhold til klikpriser, tværtimod er det ekstremt billigt. Så er det fordi du hentyder til at man risikerer et søgsmål eller hvad mener du med at det vil koste vedkommende dyrt?

Tilmeldt 23. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel også an på hvordan det bruges, og til hvilke formål ???

En sådan vil vel kunne gavne den det "går udover" Wink

Eller hvad ??? Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)