Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motorcykel kørekort gennem virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at tage et motorcykelkørekort og så anskaffe mig en motorcykel som "firmabil". Er det muligt at gøre det gennem sin egen virksomhed

Kan man trække det fra i virksomheden eller? 

Håber der er en revisor der kan hjælpe? 

På forhånd tak :) 

Kristian Nielsen

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rungende nej. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kørekortet må du selv betale privat der er ikke fradrag for ny uddannelse osv og slet ikke for sådan noget som kørekort

Motorcyklen vil du, hvis du har den med hjem, skulle beskattes af (som man bliver for bil) med en beskatning som tages ud fra - så vidt jeg ved - den pris det ville koste at leje en tilsvarende motorcykel. Du skal med andre ord ud og finde hvad det koster at leje en tilsvarende - og den værdi skal du betale skat af - dog noget med at du kan være fri for skatten i de måneder hvor den lovpligtige forsikring er afmeldt (f.eks. vinteren)

Mit gæt er, at det sjældent kan svare sig at have den over virksomheden - leje er mellem 1500 for en lille op mod 5000 om ugen for en stor MC så 40 uger aktiv med en lille MC vil være noget med 60.000 i skattepligtig indtægt til 44% og en stor ca 200.000 kr på indtægten om året (igen gange 44%)

Skriv evt og check med skat om det er korrekt  de kan svare dig konkret hvis du siger hvad lejeprisen er

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tusinde tak :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)