told skal du bare tage på samme konto som du tog varen da det som udgangspunkt er del af importmomsgrundlaget - Per Krabbe var efter mig i går for ikke bare at la Dinero svare direkte - så jeg synes bare du skal lade support@dinero.dk få en kopi af den momsfaktura - for normalt betaler man ikke moms ved import som virksomhed - men der findes mig bekendt speditører der opkræver og indbetaler og så ser hele bogføringen anderledes ud, da du så ikke bare kan bruge konto for varer - import fra uden for EU
Lad andre herinde få del i svaret fra Dinero når du har det - De behøver givet kopi af moms fakturaen for at se om det virkeligt er importmoms eller kun noget moms fra deres egen importbehandling
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Per skal ikke bestemme hvad du eller ander svarer John. Det har kæmpe værdi for brugerne at de spørgsmål tages op og deles på Amino. Så klø endelig på, det er det Amino skal bruges til.
Jeg kan godt forstå, at hvis Dinero direkte svarer på bogføringsspørgsmål, så er det den sikre vej men
Der skal i alle fald bruges billede af den faktura fra fedex - men jeg synes også, at trådstarter lige først kan ringe til Fedex og få bekræftet om det er 25% import han har indbetalt til skat via dem (den moms skal så være 25% af varen+told+fragt) - for er det det så skal den ind på konto med købsmoms
Normalt med post osv kommer varen uden betaling af importmoms som man selv håndterer ved at bogføre hele prisen på konto for varekøb fra uden for EU i Dinero men har speditøren indberettet og opkrævet de 25% moms skal den ind på konto med købsmoms (forekommer at varen importeres så at sige i speditørens navn og speditøren betaler importmomsen som "udlæg". Jeg er ikke stærk i speditøres behandling da den kan være forskellig mig bekendt. Måske Ravn ved bedre?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER