Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg starte denne virksomhed?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg går med tanken om at starte en webshop som handler med værktøj.
Det har jeg valgt fordi jeg sidder med det til hverdag som fuldtidsansat sælger og føler at det kan sparke min iværksætter drøm i gang.

Mit spørgsmål er så bare, må jeg det?
Jeg sidder som sagt med en stilling ved et stort firma som sælger alt til industri af værktøj, tekniske artikler, stål og meget mere.

Må jeg så godt åbne min egen webshop med nogenlunde samme sortiment, bare noget mindre?

Som jeg ser det, bliver jeg jo ikke en direkte konkurrent til firmaet jeg er ansat ved nu, da de egentlig kun handler med momsregistrerede virksomheder og min vision er at sælge til både private og erhverv?

Jeg håber der er en der kan svare på dette.

Rigtig god dag!

Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Brisingi Magneter Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

det kommer an på hvad der står i din kontrakt. Hvis du kan køre det under radaren kan du tage chancen og bare gå i gang. Men jeg vil anbefale at du får tilladelse fra din arbejdsplads, da de kan argumentere for at din hobbyyvirksomhed konflikter med deres interesse og at du måske ikke længere vil være fuld tilgængelig på arbejdspladsen.

Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være den lige skulle vendes med chefen.

Mange tak for svaret!

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det måske ikke er nævnt i din kontrakt, tvivler jeg stærkt på den virksomhed hvor du er ansat ville synes det var ok. Måske hvis du solgte artikler som du købte gennem dem? Eller har du din egen leverandør?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo være loyal overfor din arbejdsplads, hvilket jo måske kunne gå hen og være deres bekymring. Hvis du påtænker at hive kunder overfra din arbejdsplads til din virksomhed, kan du være sikker på, at din arbejdsplads vil skride til handling overfor dig.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne du evt. kombinere det for at sparke dine iværksætterdrømme igang? Hvis din arbejdsplads udelukkende sælger B2B, kunne du jo moms-registrere dig (antaget at det er ok ift din kontrakt), og starte en webshop som - til at starte med - udelukkende sælger B2C. Så kunne du måske oven i købet bruge din arbejdsplads som leverandør? Aner ikke om det er en mulighed eller om det dækker det du vil til at starte med, men det kunne være en måde at komme igang på. Når der så begynder at ske noget i din egen shop, så kan du jo altid gå over og bruge mere tid på den, og herefter tage flere leverandører ind, og evt. udvide til B2B, hvor du så nok efterhånden bliver nød til at sige farvel til dit nuværende arbejde.

Kunne være en måde at gribe det an på :) held og lykke med det!

Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Luc J.:

Selvom det måske ikke er nævnt i din kontrakt, tvivler jeg stærkt på den virksomhed hvor du er ansat ville synes det var ok. Måske hvis du solgte artikler som du købte gennem dem? Eller har du din egen leverandør?

Jeg er slet ikke nået så langt at jeg har fundet leverandøre, men har da tænkt mig at bruge samme firma som leverandør, da jeg kan stå inde for produkterne. Det er også bare en tanke der har strejfet mig at prøve, men selvfølgelig ikke hvis det er grundlag for en fyring!

Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også tænkt mig at være loyal overfor arbejdspladsen og ikke trække deres kunder på nogen måde. Det er en hobby virksomhed hvorfra jeg kan få noget mere erfaring og derfra gå videre i iværksætter livet. Men ikke hvis det har konsekvenser, så må jeg jo finde nogle andre produkter.

Men som Kristian også skriver, så er der en mulighed i kun at starte som B2C. Så jeg ligger tankerne i blød og prøver at tage en snak med chefen efter ferien. Så må vi se hvad det bliver til at muligheder. Ellers finder jeg på nogle andre produkter som jeg også har interesse for og så må jeg tage den derfra.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan jeg ærlig talt ikke se der skulle være noget i vejen for det. Jeg tror endda de vil være positive overfor ideen, så længe du handler B2C og ikke B2B eftersom det jo er en direkte konflikt med dit job.

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

"Ikke direkte konkurrence da de handler med momsregistrerede virksomheder (erhverv) mens jeg vil handle både til private og erhverv".
Fordi du også sælger til private, så er i ikke i konkurrence? :)

Det er helt og aldeles op til hvad der står i din kontrakt ang. konkurrence klausuler m.v.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)