Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken server-løsning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg står overfor at opgradere fra almindeligt webhotel til en VPS cloud løsning.

Jeg har fået to tilbud fra det samme firma, men er ikke tekniker og har lidt problemer med at "oversætte" hvad man egentlig får med i pakkerne - og hvad forskellen er på de to tilbud.

Er der nogle teknikere herinde, som ved, hvad der er vigtigt at sikre sig mht. server, hvis det specielt er en hurtig søgefunktion på websiden og hurtig load-hastighed af websiden, som er vigtig. 

PS - jeg ønsker ikke at skifte firma, så de gode tilbud fra andre leverandører er overflødige her i tråden.

Tilbud 1

2vcpu

4GB RAM

60 GB Disk

1000 GB Trafik

------

Tilbud 2

4gm Ram 

2cpu

60gb ssd

4TB trafik

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at CPU og RAM er det samme i begge tilbud.

dog har du i Tilbud 1 har du 1000GB = 1TB data trafik, og 60GB Disk, hvilket nok betyder at det ikke er SolidStatis Disk, da de ikke skriver det.

I Tilbud 2 har du 4TB = 4000GB trafik, og så har du 60GB SolidStateDisk.

En SolidStateDisk aka. SSD er en rigtig hurtig harddisk, hvilket er lækkert hvis du har et site med mange database kald.

Data trafik, der er det nok et spg om hvor meget trafik du bruger. men 4TB lyder af rigtig meget, og kræver ekstremt mange brugere eller meget tung trafik på hver bruger.

 

Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Micahel 

Tak for svaret. 

Så hvis du skulle vælge, så kan jeg høre at du ville gå efter tilbud 2 primært pga. SSD-disken - right ? 

Ja, jeg synes også at 4TB trafik lyder af rigtig meget - og så meget trafik er der på ingen måde i øjeblikket. Som jeg skrev, så er ønsket at få en side der loader hurtigt, og at produkt-søgninger på siden kan udføres så hurtigt som muligt. Altså at brugerne ikke får en oplevelse af en "tung" side.

Er det CPU, Ram og SSD-disken, der kan have indflydelse på at nå dette mål ?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad forskel i pris er, hvis nogen.

Men jeg ville klart tage tilbud 2 - da den kommer med SSD, hvilket er godt for især MySQL databaser, hvis du skal køre det.

Og med et rigtigt software setup, kan det godt sparke røv! :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg køre idag hos Rackspace, og jeg har ikke behov for SSD en normal disk kan altså håndtere rigitg mange SQL kald, jeg taler af affering, så jeg vil sige Tilbud 1 er fint til dit behov med minder du har flere mil. kald på din SQL og visits på din hjemmeside selv køre jeg 1 server der har 4gb ram, 2 vCPU og 80gb disk eller sådan noget og den er SQL server for ca. 10-15 websites med samlet besøgstal på omkring 1.000 besøg pr dag og der ligger CPU forbruger på omkring 3-4% max så hvis du har 20 - 25.000 besøg pr dag ville jeg nok heller opgrader med mere cpu + ram i sted for harddisk plads.

MySQL er rigtig god til at buffe ens query's i dien ram, dvs den sprøger slet ikke disken hvis du har nogle kald der bliver brugt ofte, og har du så mange besøgne så er det muig den slet ikke bruger mere end 50% cpu kraft, cpu'er idag kan håndtere rigtig meget data + ram betyder alt for SQL så hvis jeg var dig ville jeg holde mig til Tilbud 1 med mindre man bare vil sige "jeg har SSD" for du kommer umilbart ikke til at bruge over 1TB trafik det er rigtig meget trafik.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Paris Nakita Kejser:
Jeg køre idag hos Rackspace, og jeg har ikke behov for SSD en normal disk kan altså håndtere rigitg mange SQL kald, jeg taler af affering, så jeg vil sige Tilbud 1 er fint til dit behov med minder du har flere mil. kald på din SQL og visits på din hjemmeside selv køre jeg 1 server der har 4gb ram, 2 vCPU og 80gb disk eller sådan noget og den er SQL server for ca. 10-15 websites med samlet besøgstal på omkring 1.000 besøg pr dag og der ligger CPU forbruger på omkring 3-4% max så hvis du har 20 - 25.000 besøg pr dag ville jeg nok heller opgrader med mere cpu + ram i sted for harddisk plads.

Klart, du kan få det til at køre på en normal harddisk, eller SAS diske i RAID, men du vil opnå en performance gain på SSD. Da vi skiftede fra SAS 15K RPM i RAID 10 til SSD i RAID 10 (enterprise grade) oplevede vi en stor performance gain.

Det er klart at det afhænger af hvilket workload du smider efter serveren, men generelt vil du opleve en hurtigere hjemmeside med SSD.

Mht. vCPU ved vi jo heller ikke hvad hastigheden på de forskellige vCPU kerner er, eller for den sags skyld om de har forskellig prioritet. Jeg er tilbøjelig til at hælde til tilbud 2, men uden at kende til pris, og detaljer om CPU kan jeg ikke fuldt ud afgøre det.

Har du sørget for at begge 2 tilbud er med at firmaet (hvem det end er) går ind og styrer serveren? Det lyder ikke til at du ved så meget om det tekniske. Man ville selvfølgelig godt kunne lære det, men mit råd ville alligevel være at overlade det til en professionel da der er en masse nye ting når man starter op på en VPS - også i forhold til sikkerhed.

Fra Hobro
Tilmeldt 15. Jun 14
Indlæg ialt: 7
Fra  AT-Network IVS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil sige det kommer meget an på hvor meget IO din side laver.

Det er svært at give et konkret svar uden at vide mere om projektet i detaljer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)