Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til køb af webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er blevet tilbudt at købe en webshop som sælger ure i prislejet 2000-2500 Kr. Webshoppen er 95% færdig og ejeren vil have 7.500 for den og der er en god solid leverandør aftale med i købet, som besidder JIT( Just in Time)

Jeg er meget usikker på om det er en god forretning og søger derfor hjælp fra nogle med noget mere erfaring.

Hilsen 

Asger og Klaus

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg ikke give 7500 kr for en shop der ikke var aktiv og derved ingen kunder har. Som jeg ser det, så er den mindste del, at sætte shoppen op og for leverandør aftalerne på plads. Det store arbejde ligger i at gøre siden kendt og få kunderne til at handle hos dig. 

Jeg ved ikke om det var svar på det du søgte? 

Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar :)
Det var lige det vi søgte!

Andre indvendinger er stadig velkomne :) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

At leverandøren har et JIT setup ved jeg ikke om er et stort plus, medmindre shoppen kører med dropshipping? Det er selvfølgelig en fordel at i kan få leveret dag til dag, når urene nu er så dyre og i dermed kan holde en mindre lager.

At siden er 95% færdig får mig til at tænke, hvad det lige er der mangler? Ofte går en udviklingsprocess rigtig hurtigt i starten, og du når hurtigt til 80% completion. Det er de svære og mere tricky ting, som altid bliver løst til sidst, så hvis de sidste 5% er en udfordring som vil tage 10-30 udviklingstimer mere, så ville 7.500 måske ikke være en særlig god pris, da du nok vill ende med at skulle betale 10-13.000.

jeg ville sætte mig grundigt ind i hvad der mangler inden du køber noget.

Hvorfor ønsker sælger at sælge? 

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Undrer mig også over at den er "95%" færdig. Hvis de sidste 5% koster 7,500 hvad så?

Hvad er der specielt ved leverandør-aftalen hos JIT? I sidste ende kunne jeg forestille mig du selv hurtig og nemt kunne få en leverandøraftale med dem. Lige så vigtigt er dog også - hvordan ser webshoppen ud? Rent designmæssigt - er den overhovedet 7,500 værd? Er der skrevet tekster og lagt billeder ind på alle produkter? I så fald - er det gode tekster, gode billeder?

Vi har haft rigtigt mange kunder der har henvendt sig til os, fordi deres webshop til 10,000 ligner noget fra 98' og konverteringen er så typisk heller ikke særlig god. Selv hvis webshoppen var 100% færdig, er det ikke ensbetydende med at du har købt en webshop med succesgaranti. Der er for mange faktorer der spiller ind til at vi kan give et seriøst svar uden at se shoppen og vide mere.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ashmarine:
Jeg er meget usikker på om det er en god forretning og søger derfor hjælp fra nogle med noget mere erfaring.

Hvis allerede du er usikker i din mavefornemmelse, så hold dig væk. Som de andre skriver, det nemmeste er at sætte en shop op - det sværeste er at få kunder.

En solid leverandør - dem findes der nu masser af, så det finder du også et andet sted.

Så hvis jeg var dig, så vil jeg ikke købe den fordi det virker til at det "bare" er en halvfærdig webshop som du køber til måske at købe for dyrt. Og hvis sælgeren skriver "at der er rigtig meget potentiale i shoppen, men han har bare ikke tid pga. andre projekter" så hold dig endnu mere væk, fordi der er så ikke potentiale til at de selv gider at arbejde med det

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)