Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil i virksomheden???

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Der er købt en bil på papegøjeplader og registreret i virksomhedens navn. Bilen bruges både erhvervsmæssigt og privat Hvordan gøres der nu?

Som jeg forstår det, så kan købet indregnes i virksomheden, som en tilgang i materielle anlægsaktiver og afskrives. Derved kan der fradrages de fulde driftsomkostninger. Men skal der så indberettes et tal i forskudsopgørelse angående fri bil? Eller skal man når man laver årsregnskabet, bare lave en post (indtægt) på værdien af den frie bil?

Man kan også have bilen i virksomheden, hvor købet indregnes som tilgang i materielle anlægsaktiver men hvor man føre kørebog. Her trækker man så stadig alle driftsudgifterne fra, men til slut på året, opgøre man andelen af den erhvervsmæssige kørsel på baggrund af kørebogen. Her regulerer man det altså således, at man skattemæssigt kun får fradrag for den erhvervsmæssige del af kørslen. Skal der indregnes noget omkring fri bil eller noget som helst??

man kan også vælge at holde den ude, og benytte sig af statens takster. Her er det igen på baggrund af en kørebog, at man opgøre hvor meget erhvervskørsel man har haft, som så udbetales til ejeren af bilen skattefrit.

Jeg håber i vil hjælpe mig, da jeg ikke rigtig kan finde ud af det. Der er her tale om almindelig enkeltmandsvirksomhed.

På forhånd tak.

Rasmus

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)