Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investorer til idé

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.
Hvor kan man søge eller finde investorer til en forretningsidé og samtidig sikrer sig at ideen ikke nappes af investoren og hvor man ikke skal betale for at pitche sin ide til en investor?
Jeg har kigget på vidensbanken.dk som virker til at være et sted som sikrer ens ide ikke stjæles og de hjælper til med forretningsplan og pitch og med at finde relevante investorer og alt det er fint, men de kræver også et pænt højt fee som skal betales hvis de vurderer det er en relevant ide men det giver stadig ingen garanti for om man får mulighed for at pitche ideen til investorer overhovedet.
Er der et alternativ til dette?

På forhånd tak for alle svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikre sig at ens ide ikke stjæles gør man evt med fortrolighedserklæring NDA men meget få investorer vil skrive under på en sådan, uden at være temmelig klar over hvad det er det hele drejer sig om. Ikke alle tekniske detaljer, men selv tanken slipper man meget sjældet for at aflevere hvis nogen skal skrive under på hemmelighedsaftaler. De færreste investorer udgør en egentlig risiko som ide tyve rent faktisk.

Pitch kan man selv forberede og fremlægge for de enkle - mens betalings steder ofte jo samler flere investorer til fælles pitch

I det hele taget skal en idé være super for at man får investorer kun på en idé. Har man beviseligt lagt rigtigt mange arbejdstimer i et projekt, og vil man forsætte med det og ikke tage investors penge ud som løn - og måske tilmed selv investere lidt - så er det meget lettere

Læs lidt om INVESTORANSØGNING bare til inspiration

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

999 ud af 1000 investorer giver dig ikke penge for en ide. Den er nærmest aldrig noget værd. Hvad med at lave "proof of concept" først, altså udvikle din ide og vise at den virker, før du pitcher til mulige investorer.

Det kommer du meget længere med, men det kræver også at du selv tager en del chancer. Det virker nemlig lidt til med dit indlæg, at du gerne vil have det hele uden at gøre noget eller ofre noget selv. Jeg tager formentlig fejl, men sådan læser jeg desværre dit indlæg.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg har lavet en glimrende video

https://m.youtube.com/watch?v=nLackLibVOo

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FalkDK:
Hej alle.
Hvor kan man søge eller finde investorer til en forretningsidé og samtidig sikrer sig at ideen ikke nappes af investoren og hvor man ikke skal betale for at pitche sin ide til en investor?
Jeg har kigget på vidensbanken.dk som virker til at være et sted som sikrer ens ide ikke stjæles og de hjælper til med forretningsplan og pitch og med at finde relevante investorer og alt det er fint, men de kræver også et pænt højt fee som skal betales hvis de vurderer det er en relevant ide men det giver stadig ingen garanti for om man får mulighed for at pitche ideen til investorer overhovedet.
Er der et alternativ til dette?

På forhånd tak for alle svar

Jeg kan anbefale at læse denne artikel om emnet:
http://www.amino.dk/blogs/jonathanloew/archive/2014/03/28/hvorn-229-r-skal-du-hente-investering-til-din-id-233.aspx
 

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din ide er så nem at kopiere, så er det ofte værd at tænke lidt mere over før du går igang med at tale med investorer. 

Når det er sagt har de fleste investorer et stort behov for et løbende dealflow. Det er måske een ud af 100 kontakter der rent faktisk ender med en investering, så for at få en fornuftig portfølje op at stå skal man altså tale med mange startups. 

Får man, som investor, et ry for at stjæle ideer eller andre tricks så forsvinder dealflowet lyn hurtigt - så generelt vil investorer end ikke tænke over at nappe ideer eller koncepter fra de startups de møder.

:)

www.onapp.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)