Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af enkeltmandsvirksomhed for dummies

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Pegasus Rideudstyr Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Efter at have brugt hele eftermiddagen og aftenen på at læse herinde, må jeg få lidt mere guidning.

Jeg overvejer at starte en mindre webshop ved siden af mit faste arbejde. Jeg har brug for lidt råd til faktisk alt fra A-Z. 

Først og fremmest skal vi jo have selve hjemmesiden: Hvilken udbyder vil I anbefale? Findes der mon en udbyder der også tilbyder økonomisystem/bogføring/lagerstatus? Jeg kan læse mig til at hvilken betalingsudbyder man vælger afhænger af ens hjemmeside-udbyder. Er det korrekt? Jeg kan forstå at ePay er meget velset pga lave pris og gode produkt. Kan det også automatisk lave faktura klar til udprint?

Hvad gør I med fragt? Jeg kunne forestille mig at Post Danmark er en dyr omgang, kan man evt tilbyde kunden flere forskellige fragtmuligheder?

Ift hjemmeside er en basisskabelon fint for mig - så længe man selv kan ændre farver, banner, menuer etc.

Jeg ser frem til at høre fra jer - og spørg endelig, hvis jeg ikke har uddybet mig selv nok! :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sascha

Jeg tager bare en ting af gangen i den rækkefølge du spørg.

Webshop:

Du har jo en del muligheder her, men da du er (nybegynder Smile) synes jeg du skulle starte med de mere nemme løsninger som Wordpress/Woocommerce, eller Shopify, især hvis du selv vil stå for oprettelse af nye varer og mindre vedligeholdelse af webshoppen. Du har selvfølgelig også Magento og Prestashop, dem kan du jo også læse lidt om, men de en smule mere på den tunge side.

Betalingsløsning:

De betalingsløsninger du vil have på din hjemmeside, som f.eks Mobilepay, Dankort og diverse ungdomskort, får du via betalingsgateways. Epay er en af de rigtig gode synes jeg selv, MEN, for at du faktisk kan bruge Epays gateway, skal du have det som hedder betalingsindløsere. Du har en masse af vælge imellem, og nogle er dyrer end de andre. Jeg kan anbefale S5 Valitor, da de er billige og tager størstedelen af kreditkort, dog ikke det gamle danske dankort (som udløber landet over i 2018, og kan ikke udstedes mere, samt typiske statistikker viser at det er under 10% der bruger dette kort). Så når hjemmesiden er klar, kontakter du Epay, får en konto, og sørger for din hjemmeside overholder kravene, og så sender du en ansøgning ind til S5, der er ca. 5-10 dages behandlingstid.

Økonomi system / Lagerstatus:

Wordpress/Woocommerce og Shopify har begge lagerstatus indbygget, dog har nogle deres lager liggende synkroniseret både i økonomi-systemet og på webshoppen. Jeg bruger selv E-conomics, som jeg synes er super nemt, og hvis du vælger E-conomics, så har du IEX.DK som kan hjælpe dig med at automatisere din bogføring, så når du laver et salg, så bliver det automatisk bogført korrekt for dig. 

Fragt:

PostDK, du kontakter dem og fortæller hvor mange pakker du forventer at sende afsted, og når du er nystartet, for du sikkert ikke rabat. Min kærestes webshop fik som standard en prisliste på 34kr uden omdeling, og 55 med omdeling, for 250 pakker om året. Det sikkert deromkring du lander. Vi valgte så også at tilmelde os deres PACsoft system, som gør at man kan printe deres labels ud hjemmefra, og ligge i små poser, som man klister på pakken. Så kan du nemlig bare kaste pakken i buret, uden at skulle stå i kø. 

GLS, jeg har kun haft en hurtig snak med dem, og pga. det lave antal forsendelse min kæreste havde om året, ville det ikke kunne betale sig med nogen erhvervsaftale, nu når vi også bor 300m fra en pakkeshop. Så der går hun simpelthen bare ned og afleverer pakkerne på pakkeshop, til normal pris, indtil at der kommer lidt mere volume på.

Jeg tror det var alle dine spørgsmål, ellers må du jo lige spørge.

Mvh

Jesper Jørgensen

Codex Design

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper - codex-design.dk:
da de er billige og tager størstedelen af kreditkort, dog ikke det gamle danske dankort (som udløber landet over i 2018, og kan ikke udstedes mere, samt typiske statistikker viser at det er under 10% der bruger dette kort)

1 aftalen løber frem til og med 2017 og kan ganske teoretisk slutte der, men ingen ved det og faktisk venter alle at det forsætter. Det eneste der er sikkert er, at fra 2013 til 2018 skal butikkerne gradvis betale mere, så de i 2018 står for udgifterne til dankort. Det vil stadigt ligge langt under visa og master. (idag dækker butikkerned 55% af omk og det vil sige dankort gebyr skal knapt fordobles frem til 2018. At sige det udgår i 2018 er helt forkert

Bankerne har tværtimod forpligtet sig til aktivt forsat at udbyde og tilbyde dankort som primært kort. Bankerne er som sådan ikke vilde med dankort, de tjener langt mere på deres visa og master card - udlandske shops mener at DK giver DK netshops en fordel ved det billige dankort og forbrugerne bruger det som sagt til over 80% af alle handler (inkl. de som kører som rent dankort alle steder med netsaftale uanset de hedder visadankort)

2 Af de visa dankort der køres i nethandel kører ca 80% efter den eneste statistik (nets er hold op med statistikken) via dankort delen - så husk bare at visadankort IKKE har noget som helst med dankort at gøre når det ikke er via nets OG at når man bruger det hos alle andre er et simpelt visakort med visakort gebyr som jo er meget højere end dankort gebyr

3 Prøv at lægge dine antal transaktioner som du venter dem og snit pris ind her - og ha kryds i både dankort og i visa/master og du får hurtigt overblik over, om du omsætter så begrænset, at en nets aftale vil være for dyr, eller om du vil har fordel af dankort og nets - www.kortgebyr.dk (ikke min side men den er god) :) 

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sikke en masse tekst :) (Måtte lige rette igen, tror jeg misforstod dig), din formulering fik mig til at tro at man godt kunne få Dankort, men du mener faktisk at man kan få Visa/Dankort ikke? For det er jeg klar over, jeg snakker om rene dankort. 

Men jeg holder mig stadig til at under 10% bruger det danske dankort på baggrund af min kærestes markedsanalyser og spørgeskema til vores kunder. Det kommer selvfølgelig an på målgruppen, hvor vores er mellem 17-35 primært, ud fra vores spørgeskema´er. 

Vi spurgte dem simpelthen bare om de havde et dankort, og om de ønskede det kort som betalingsmulighed.

89% af dem sagde nej til at de havde et dankort, og 2% sagde at de gerne ville have dankort som betalingsmulighed. Dette var omkring 500 kunder, så ikke den største undersøgelse, men jeg synes det er nok til os :)

Bortset fra det så er NETS og TELLER heller ikke nemt at arbejde med, 6 uger+ for behandlingstid, personlig synes jeg de har dårlig service, lange behandlingstider, så derfor ville jeg aldrig anbefale dem. 

Men nu handler det jo ikke så meget om de dankort, men om at hjælpe Sascha igang :)

EDIT:

Jeg sad lige og legede med den side du linkede, så hvis jeg nu sælger 500 transaktioner af 450 kr. Så koster det en små 2000-3000kr ekstra i gebyrer uden Dankort?, for hvis det er korrekt, så skal man op over 200-300.000 Kr i omsætning før det kan betale sig mht til hvad det koster at lave aftaler både med NETS og TELLER, fremfor de billigere indløsere?

I en opstartsfase, er det billigste fint nok, selv med 10.000 kr salg om måneden er det minimalt hvad man mister i gebyrer, i forhold til hvad NETS og TELLER tager for oprettelse osv, eller hva?

Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg startede min virksomhed brugte jeg tjfilm der lavede min hjemmeside.....www.tjfilm.dk

Han er super dygtig og rimelig priser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper - codex-design.dk:
Sikke en masse tekst :) (Måtte lige rette igen, tror jeg misforstod dig), din formulering fik mig til at tro at man godt kunne få Dankort, men du mener faktisk at man kan få Visa/Dankort ikke? For det er jeg klar over, jeg snakker om rene dankort. 

ja det har du misset. Jeg skriver at det er forkert at dankort udgår i 2018 helt enkelt

Jesper - codex-design.dk:
Men jeg holder mig stadig til at under 10% bruger det danske dankort på baggrund af min kærestes markedsanalyser og spørgeskema til vores kunder. Det kommer selvfølgelig an på målgruppen, hvor vores er mellem 17-35 primært, ud fra vores spørgeskema´er. 

hvordan har I kunnet teste det? Det kan man vel ikke. Har man ikke nets - så bruger INGEN dankort og så er det 0% har man nets så bruger langt over 80% det uanset hvad der står på deres kort -visadankort eller dankort.

Jeres kunder ved hvad de svarer på tror jeg. De tror at hvis de bruger visadankort så skal de sige de bruger visadankort og ikke dankort - men det er jo vrøvl for hver gang de bruger deres visadankort - i butik HVER gang og på nettet langt oftest - så bruger de netop Dankort (uanset der står visadankort) Folk i almindelighed fatter slet ikke sammenhænget

Kun nets kan sige hvor mange kørsler der er visadankort og hvor mange der er dankort (kørt via visadankort) og de vil ikke ud med tallet længere, men sidste tal var over 80%

Det du måler er, at der er mange flere Visadankort end rene dankort og det er helt korrekt - kun ca 10% udelukkes helt ved at man ikke kan tage rene dankort - men det har intet med prisen at gøre eller hvornår det betaler som shop at kunne tage dankort.

Jeg er enig i at med små shops man måske ikke skal leve af er nets dyrt - og ved 10.000 kr i omsætning er der bestemt alternativer uden om nets (yourpay f.eks) - men så snart vi rammer noget med 20-30.000 kr om måneden så vil nets normalt være billigst inkl. alle gebyrer og 30.000 kr i omsætning - er ofte blot 15.000 efter vareforbrug og så er der andre omk. og man ender let i meget lille overskud, selv med 30.000 omsætning

Jeg er helt enig i, at er det en test så skal nets ikke med - men er det fordi man vil leve af det, så skal man meget stærkt overveje nets - det er bare at teste lidt her http://kortgebyr.dk/?1u00;200;200DKK som er sat til kun 200 handler om måneden af i snit 200 kr - og der ca - vil nets være billigst. 

Det handler ikke så meget om hvorvidt folk har et dankort eller ikke, men om hvor det bliver billigst, og meget få seriøse shops hvor ejeren vel leve af det - kommer uden om nets (tror kun jeg lige husker zalando af de store)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Man skulle tro du hellere ville diskuterer end at hjælpe trådstarteren. Du får lige et sidste svar, har bedre ting at bruge tid på.. Du har dine synspunkter, jeg har mine. Der ingen der siger vi skal være enige.

Cookie - John Hannover:
hvordan har I kunnet teste det? Det kan man vel ikke. Har man ikke nets - så bruger INGEN dankort og så er det 0%.

Som der står, vi kom frem til det via spørgeskema. Det var rimelig nemt sat op, Dankort (billede af dankort), Visa/Dankort (Billede af visa/dankort), osv osv. Så det ville næsten ikke ha kunne gå galt. Og ja, der er en Dankort del på et visa/dankort, men det sådan set ikke det undersøgelsen gik ud på, men at finde ud af hvor mange der KUN havde dankort, så man kunne finde ud af hvor mange kunder man tabte ved IKKE at bruge NETS/TELLER

Cookie - John Hannover:
Jeres kunder aner ikke hvad de svarer på tror jeg. De tror at hvis de bruger visadankort så skal de sige de bruger visadankort og ikke dankort - men det er jo vrøvl for hver gang de bruger deres visadankort - i butik HVER gang og på nettet langt oftest - så bruger de netop Dankort (uanset der står visadankort) Folk i almindelighed fatter slet ikke sammenhænget

Det "fatter" jeg skam godt John.

Cookie - John Hannover:
Jeg er enig i at med små shops man måske ikke skal leve af er nets dyrt - og ved 10.000 kr i omsætning er der bestemt alternativer uden om nets - men så snart vi rammer noget med 20-30.000 kr om måneden så vil nets normalt være billigst inkl. alle gebyrer og 30.000 kr i omsætning - er ofte blot 15.000 efter vareforbrug og så er der andre omk. og man ender let i meget lille overskud, selv med 30.000 omsætning

Og hvor stor tror du trådstarters ikke-opstartede webshop er?, nok ikke særlig stor, så mon ikke min anbefaling til det billigere alternativ passer stadigvæk?

Cookie - John Hannover:
Jeg er helt enig i, at er det en test så skal nets ikke med - men er det fordi man vil leve af det, så skal man meget stærkt overveje nets 

Trådstarter skriver at det er en beskæftigelse ved siden af hendes faste arbejde.

Det handler om hvad der er billigst at starte op med, og det er IKKE NETS/TELLER. Den tid vi har brugt på har diskuterer dette, kunne man ha arbejdet i Netto, og tjent forskellen ind på dit eksempel. Spild af tid. Giv noget konstruktivt til trådstarteren istedet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

hvis du ville lade være med at skrive de fejl fra starten at dankort udgår og at kun 10% af transkationer sker via dankort - så havde vi sparet tiden ja - men det var også to ret klare fejl for:

Dankort er IKKE besluttet til at udgå 2018 (LINK)og ca 80% af alle transaktioner i butik og nettet er via dankort (uanset der står visadankort)

JA - Til små shops er mange andre betalingsløsninger end dankort bestemt gode - helt enig - ha en god dag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

surt af få 3 enstjerner for at gøre opmærksom på 2 klare fejl  fra Jesper Codex men jeg undværer gerne alle 5 stjerner for at få systemet med stjerner bort, for jeg oplever det KUN som brugt for at vise man ikke er enige, og slet ikke til om et indlæg er godt eller dårligt - 

Og EN gang til Martin T og Amino - hvad skal vi med skjul bruger?? Jeg vil gi meget for at slippe for Jepser Codex (og han tilsyneladende for at slippe for mig)- men skjul bruger virker ikke - vil I gøre noget ved det? Det er en funktion der ikke har virket i 1 år nu?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 200
Fra  Codex Design Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Man skulle tro du var et barn.. ødelægge en ny amino brugers første tråd... helt ærlig, så keder man sig sgu.

Du kunne snilt have skrevet, de 2 småting en 1 kort besked, som ikke var nedladende og ubehøvlet, og måske også selv lige givet lidt input til ejeren af tråden. Istedet begynder du at brokke brokke brokke, og tude til martin om at du ikke kan lide stjerner..

Tag dig sammen Joihn.. Det sgu for useriøst, selv for amino.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)