Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startdato for moms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at registrer et CVR

Og er blevet i tvivl om hvad jeg skal angive i "Startdato for moms" feltet.

Jeg har inden for de sidste par måneder, købt webhotel, domæner, plugins, theme og medlemsskab på amino. Er det noget jeg kan trække fra, hvis jeg nævner en dato før jeg købte alt dette?

Samtidig skal det også siges at jeg i år har tjent en smule på Affiliate og lidt adsense, som jeg endnu ikke har betalt skat af. Skal det også med, eller skal jeg bare betale almindelig skat af det jeg har tjent før opstart af enkelmands virksomhed?

Håber nogen kan hjælpe. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse her om fratræk af omkostninger på ting du udelukkende har købt med det formål at stifte virksomhed og se at du skal vælge dato svarende til opstarten af din virksomhed: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html  forudsætningen er at det ikke er anskaffet og ex brugt i din affiliate - at du helt enkelt ikke har haft nogen momsfri omsætningaktiverne inden opstart

Din affiliate inden opstart tager du under rubrik 15 - og vil du ha dem ind i virksomheden fremadrettet skal du jo ha givet affiliate partnerne besked om dit CVR

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis jeg har købt et domæne for 69 kroner, og jeg har sat en hjemmeside op med indhold, samt købt banner/logo og et theme, for 2 måneder siden.

Hvis jeg så sætter start datoen til 01-05 2014

Så kan jeg vel godt trække moms fra her? Hvis siden udelukkende er lavet til at skulle sælges videre igennem firmaet?

Altså trække moms fra domæne, banner osv ?

Og tak for linket, der står mange brugbare ting.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det du spørger om er helt klart besvaret i linket og ja hvis det er købt kun til firmaet og du ikke ex har brugt det til indtjening uden moms inden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden har tjent 0 kr. så den har ikke modtaget indtjening uden moms. Jeg har kun udgifter for plugins osv.

Men skal datoen sættes til 01-05 2014, så det er før jeg købte ind. Eller kan jeg godt sætte start dato til idag 21-07 2014, og stadig trække moms?

Og de sider som har haft indtjening uden moms, skal jeg nok skrive ind i rubrik 15 så.

Undskyld, men vil lige være helt sikker. Er bange for at gøre noget forkert :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

helt ok du skal skrive den dato du vil som jo skal være en dag efter din virksomhed er stiftet  -eller samme dag den er stifet iog i linket fremgår at du kan trække fra op til MAX 6 mdr inden stiftelse, så du kan godt stifte og ha moms fra 21/7 og bogføre alle omkostninger fra 1/5 til 21/7 med dato 22/7 f.eks.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen :)!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)