Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg benytte temaer fra "ufo themes" i salg af min hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at opbygge en hjemmeside, og da jeg har fundet et responsive tema som matcher kundens krav, kunne jeg godt tænke mig at benytte dette tema. Temaet koster 60$, og kan findes på www.ufothemes.com. Har selvfølgelig undersøgt på hjemmesiden, og der står at der ikke må foretages videresalg af temaet, hvilket på ingen måde er det jeg gør. Jeg benytter bare temaet som skabelon, og indsætter derefter billeder og tekst osv. Derudover er jeg også i tvivl om, om www.ufothemes.com er et "kendt" eller "sikkert" at handle, da jeg aldrig har hørt om det før, selvom det lyder amatøratigt.

Spørgsmållet går på: Må jeg benytte et tema fra www.ufothemes.com, indsætte tekster, billeder, menuer osv, og sælge siden til en anden?

tak på forhånd.


Mvh Jakob

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep den fandt jeg også, umiddelbart kan jeg ikke se, at det er forbudt at bruge det til salg af hjemmeside, men jeg kan ikke rigtig tillade mig at være "næsten sikker" når jeg skal lave en hjemmeside til en kunde. Tak for svaret

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du blot til hver ny kunde du sælger temaet til købes en ny licens er der intet problem

 

problem kan opstå hvis du kun køber en licens og så sælger det samme flere gange

det går ikke

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
Hvad dette indebærer, aner jeg ikke.

 

Lidt lige gyldigt at bringe et svar til torvs du intet aner om

Tilmeldt 20. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver god mening, tak for svaret.

Tilmeldt 20. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt med et svar fra "wordpress". Bare for at være 100% sikker, så det er altså også i orden med "ufothemes" at man benytter deres temaer, eller var det angående wordpress's regler? Desuden kan temaer downloades gratis hvis man kan lave med "powered by UFOthemes", hvilket man nok ikke må brug til videresalg af en hjemmeside.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du har købt licens til brug af temaet så er det da naturligvis i orden med firmaet at du bruger den

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakobsweb:
Dejligt med et svar fra "wordpress".

Han er ikke wordpress. Det er blot det hans firma laver. Wordpress support.

Jakobsweb:
Bare for at være 100% sikker, så det er altså også i orden med "ufothemes" at man benytter deres temaer, eller var det angående wordpress's regler? Desuden kan temaer downloades gratis hvis man kan lave med "powered by UFOthemes", hvilket man nok ikke må brug til videresalg af en hjemmeside.

Nu har jeg så læst mig lidt igennem de der GNU terms, samt fundet denne side http://ufothemes.com/terms-and-conditions/ der siger "You are authorized to make any necessary modification(s) to our themes to fit your specific needs, however, you may not redistribute or re-release our themes as a whole, even after modifications have been made." - intet nogen som helst steder der frasiger retten til at bruge temaet til en kunde.

Så jeg vil mene at du sagtens kan bruge temaet til din kunde.

Så længe man køber deres tema, er de sikkert ligeglade med hvem der køber den, og hvem den bruges til. Bare man ikke modificere det og sælger videre. Eller bare sælger videre som det er.

Angående de downloadede, så må du også gerne bruge dem til kunde. Du kan bare ikke kræve betaling for det (den udgift et købt tema er), og "powered by UFOthemes" må ikke fjernes.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, det giver også god mening, tak for svaret og den brugte tid på det.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)