Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg frasige 14dages returret ved services?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og er igang med et koncept hvor kunden har et abo. hvor de får en vare tilsendt en gang pr mdr, disse vare er udvalgt til den enkle kundes ønske og derfor vil det være upraktisk hvis de kan sende denne vare retur igen efter de fortryder da de faktisk vil kunne gøre det hver mdr de modtager en kasse med produkter.

Grunden er at jeg ønsker at trække pengene for denne services/abo. ca. 14 dage før kassen bliver afsendt, som naturligvis vil stå i vores betinglsere samtidligt med skal jeg have fundet ud af om jeg kan fra skrive mig retur retten på sådan en services, der er tale om fysiske produkter som bliver sendt ud 1 gang pr mdr og kunden betaler ca. 14 dage før de bliver afsendt.

håber nogle kan hjælpe lidt til med dette sprøgsmål.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det bliver ret svært. For at kunne frasige dig 14 dages retur, skal varen enten være specialfremstillet, således at den ikke kan gensælges, eller også skal det evt være en elektronisk vare som man tager i brug med det samme ved modtagelse.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan som udgangspunkt godt sige at "varen" er fremstillede til den enkle kunde, da der ikke bliver solgt enkle vare men kun i kasser som er forskelliget fra mdr til mdr, derved har virksomheden ingen mulighed for at kan afsætte de evt. returneret vare igen, det er lidt i det dilemma jeg står.

de 2 ting som du nævner kender jeg nemlig godt, ved bare ikke om man kan fra sige sig de 14 dages retur ret i forbindelse med det er en fysisk fremstillede kasse til den enkle kunde der bliver af sendt :/

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er ude i forholdet mellem species & genuskøb.

Specieskøb = brugt bil
Genuskøb = ny bil

Ved brugt bil, kan denne ikke erstattes da denne er unik.

Ved ny bil kan sælger frit vælge hvilken der skal leveres, da de alle er ens.

Et andet eksempel på specieskøb kan være et maleri. Der findes jo kun én original udgave da en ny vil være kopi. Dvs. maleriet kan ikke erstattes.

Mit indtryk er at dine kasser som kunderne bestiller, er sammensat af forskellige produkter som kunden selv har valgt. Dvs. hvert enkelt produkt er ikke specielt men de sammensættes efter specifikke ønsker. 

Dermed vil jeg mene der er tale om genuskøb, da du i princippet kan gensælge de enkelte produkter til anden side, eller sende dem tilbage i samme stand til leverandøren.

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden vælger ikke selv hvilket der puttes i kasse kun typen af kassens indhold, alt efter det er det vores opgave at skaffe "leverandør / partner" tilbud til en form for promo kasse. ja det er faktisk lidt svært at forklare må jeg indrømme :)

Måske man skulle tage kontakt til forbruger rådet og spørger dem i forholdt til dette?

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver du nødt til at give et mere konkret eksempel.

Så snart der er jura involveret, er det utroligt vigtigt at være præcis omkring emnet. Bare en lille "ubetydelig" ændring, kan have enorme konsekvenser for juraen og dermed udfaldet = økonomi.

Hvis du er bange for at røbe for meget, så kan du i dit eksempel bytte leverandør/partner ud med noget andet end det du selv har planer om. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt, nu tager vi lige idéen lidt "firkantet" har skiftet produktet ud med til dvd branchen :)

Du som kunde tilmelder dig her vores services på mdr plan til for at modtage en dvd hver mdr, denne services betaler du for eks. d. 15 hvor varen bliver afsendt d. 1 da der skal være tid til at få x antal dvd'er hjem til de der skal modtage den, i denne dvd kasse ligger der også noget slik guf som så bliver sposnoret af en x tern leverandør det samme kan dvd'en også gøre derfor vil vi sende dig kassen ed dvd+guf til dig d. 1

når du modtager filmen bliver du så tilfreds og vil sende dvd+guf retur til os, men vi har intet at bruge filmen + guf til da vi ikke sælger varen eklevis men blander en tilfældig kasse der er ens til hver enkle af vores kunde alt.

det der kan ændre sig her er om du er til romantik, action eller gys som er 3 produkt typer, ud fra det ved vi også hvor mange kunder der skal skaffes reklame gaver til som skal puttes i kassen til kunden :)

så for at opsumere

1) du vælger produkt type (gys, romatik eller action)

2) du betaler d. 15 hvor vi hæver beløbet

3) du får varen d. 1 ud fra dit produkt valg og der ved laver vi en spicel kasse til dig med 1x dvd + guff

husk at det er en ikke den branche vi arbejder i og det konceptet er ikke en del af det skrevet men købs progressen sådan der, ud fra produkt type valg håber det giver lidt mere indblik.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ud fra det ville jeg ikke være spor i tvivl om 14 dages retur ret - Det er dig der vælger at sammensætte - og uanset det - var det kunden der sammensatte en kasse med forsk. vin eller DVD var der returret - sælger kan bare sende sammen til en anden eller stikke tingene anderledes sammen i nye kasser - det er ikke special fremstillet vil jeg påstå

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror bestemt heller ikke du kan frasige dig den, altså det er trods alt standard produkter du vælger at sammensætte, så for mig er der ikke noget "speciel lavet til kunden" over det.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Paris

Som udgangspunkt er det ikke muligt, med mindre samtlige leverancer kan

anses som een samlet leverance.

Hvis du skriver en hastemail til Forbrugerombudsmanden og spørger til retsstillingen,

kan du være heldig og få et hurtigt svar.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)