Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino: Aaben link i samme vindue / Abben link i nyt vindue

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

Jeg synes at det er traels at nogen links folk poster i et indlaeg bliver aabnet i samme vindue. Naar man har rodet rundt paa den side som der blev linket til og vil tilbage til amino er det traels.

Kan den mulighed ikke fjernes saa alle links kun kan aabnes i nyt vindue ?

Mvh

Anders

Tilmeldt 19. Jul 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan jo også bare højreklikke linket og trykke "Åbn link i nyt vindue".

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

VentureCaps:

Du kan jo også bare højreklikke linket og trykke "Åbn link i nyt vindue".

saa tekninsk er jeg ikke , ja ok :)

men hvorfor tage en omvej naar man kunne tage en genvej og links blive aabnet automatisk i nyt vindue.

Tilmeldt 19. Jul 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Dovenskaben længe leve ;)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

VentureCaps:

Dovenskaben længe leve ;)

"Kom hurtig jeg kender en omvej"

Nu bruger jeg for det meste min mobil tlf og her bliver det lidt svaert at hojre klikke paa et link

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Jeg synes at det er traels at nogen links folk poster i et indlaeg bliver aabnet i samme vindue. Naar man har rodet rundt paa den side som der blev linket til og vil tilbage til amino er det traels.

Kan den mulighed ikke fjernes saa alle links kun kan aabnes i nyt vindue ?

Du kan jo klikke på 'Tilbage' i din browser, både på desktop og mobil. At åbne links i samme browservindue, er den bedste løsning af hensyn til brugervenligheden. Årsagen er princippet om 'Don't break the back button', altså at give mulighed for at kunne bruge 'Tilbage'-knappen i browseren, for at komme tilbage til udgangspunktet.

Nogle - som du - foretrækker at links åbner indhold i nyt vindue, men det er ikke det mest brugervenlige.

Tilmeldt 19. Jul 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tue Skaarup:

At åbne links i samme browservindue, er den bedste løsning af hensyn til brugervenligheden. Årsagen er princippet om 'Don't break the back button', altså at give mulighed for at kunne bruge 'Tilbage'-knappen i browseren, for at komme tilbage til udgangspunktet.

Nogle - som du - foretrækker at links åbner indhold i nyt vindue, men det er ikke det mest brugervenlige.

Jeg må erklære mig stærkt uenig her. Både i forhold til browsing og naturligvis webshops er det da voldsomt irriterende at følge et link som meget ofte er af midlertidig interesse da det kan være møntet på den fremadrettede læsning af den aktuelle side, da man så skal navigere tilbage og scrolle ned og læse videre. Og vi ved jo alle hvor katastrofalt det er på især webshops, så det vil jeg undlade at nævne :-)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Skaarup:

Anders S:

Jeg synes at det er traels at nogen links folk poster i et indlaeg bliver aabnet i samme vindue. Naar man har rodet rundt paa den side som der blev linket til og vil tilbage til amino er det traels.

Kan den mulighed ikke fjernes saa alle links kun kan aabnes i nyt vindue ?

Du kan jo klikke på 'Tilbage' i din browser, både på desktop og mobil. At åbne links i samme browservindue, er den bedste løsning af hensyn til brugervenligheden. Årsagen er princippet om 'Don't break the back button', altså at give mulighed for at kunne bruge 'Tilbage'-knappen i browseren, for at komme tilbage til udgangspunktet.

Nogle - som du - foretrækker at links åbner indhold i nyt vindue, men det er ikke det mest brugervenlige.

Hej

Det kan da ikke vaere brugervenligt at jeg skal klikke 10-20 gange paa tilbage knappen i browseren for at komme tilbage til udgangspunktet. Det virker helt kavt for mig. Isaer paa mobilen.

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tue Skaarup:

Anders S:

Jeg synes at det er traels at nogen links folk poster i et indlaeg bliver aabnet i samme vindue. Naar man har rodet rundt paa den side som der blev linket til og vil tilbage til amino er det traels.

Kan den mulighed ikke fjernes saa alle links kun kan aabnes i nyt vindue ?

Du kan jo klikke på 'Tilbage' i din browser, både på desktop og mobil. At åbne links i samme browservindue, er den bedste løsning af hensyn til brugervenligheden. Årsagen er princippet om 'Don't break the back button', altså at give mulighed for at kunne bruge 'Tilbage'-knappen i browseren, for at komme tilbage til udgangspunktet.

Nogle - som du - foretrækker at links åbner indhold i nyt vindue, men det er ikke det mest brugervenlige.

Læste du der stod 1999? 

Synes det er kæmpe irriterende at links åbner i samme vindue, for tit hvis man læser en længere tekst og der er links i midten så vil men gerne kunne åbne dem for at læse dem bagefter, hvis de åbner i samme vindue så bliver man afbrudt.

Derudover så er det vel også bedst at åbne links i nye vinduer, rent "hold-på-brugeren"-wise for hvis man klikker ud ved et link, så er det ikke sikkert man kommer tilbage.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jer må indrømme at det også irritere mig, at det ikke er et nyt vindue der åbner op, men at amino bliver "overskrevet". Der kan jeg heller ikke forstå, at man ikke har valgt løsningen med at åbne den nye side i et nyt vindue. 

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)