Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af båd privat kontra i virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg håber at denne post er postet i den rigtige kategori.

I øjeblikket overvejer jeg at købe en speedbåd privat, men kom til at tænke på om der kunne være fordele ved at oprette en virksomhed og købe den derigennem?

Båden giver nemlig mulighed for vandsport osv, hvorfor det i fremtiden muligvis kunne være interessant at oprette en virksomhed.

Vil det være dyrere at købe båden ind i en virksomhed senere hen?

Hvis båden købes ind i virksomhed (nu eller i fremtiden), vil den så overhovedet kunne bruges privat?

Jeg håber at nogle kan hjælpe.

Mvh. Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peterfoskjaer:
Hvis båden købes ind i virksomhed (nu eller i fremtiden), vil den så overhovedet kunne bruges privat?
Du spørger til noget komplekst - men svaret er i alle fald - at NEJ du vil blive sat i skat af privatbruget og det vil sikkert være dyrere  - en del dyrere - end bare at købe den privat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg er klar over at mit spørgsmål er komplekst, og min manglende viden om emnet gør nok ikke mine spørgsmål mere tydelige.

Det er godt at vide, at man ikke vil blive beskattet af privatbrug af båden, hvis man vælger virksomheds-løsningen.

Vil der umiddelbart være økonomisk forskel på at købe båden ind i en virksomhed senere hen, kontra at oprette en virksomhed nu og så købe båden?

Mvh. Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Peterfoskjaer:
Det er godt at vide, at man ikke vil blive beskattet af privatbrug af båden, hvis man vælger virksomheds-løsningen.
der må være et slette indæg herimellem og i alle fald er det totalt sludder  - jeg kan ikke se hvad du svarer på men VSO har ingen effekt her

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skrev i første svar:

"men svaret er i alle fald - at NEJ du vil blive sat i skat af privatbruget"

Dette gentog jeg bare, da det var svaret på en del af mit spørgsmål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Peterfoskjaer:

Du skrev i første svar:

"men svaret er i alle fald - at NEJ du vil blive sat i skat af privatbruget"

Dette gentog jeg bare, da det var svaret på en del af mit spørgsmål.

Når jeg skrev at der må være et slettet indlæg indimellem - så er det fordi du svarede:

Peterfoskjaer:

Det er godt at vide, at man ikke vil blive beskattet af privatbrug af båden, hvis man vælger virksomheds-løsningen.

og jeg har intet sted skrevet at man IKKE bliver beskattet af privatforbrug af båden hvis man bruger VSO - der må mangle et indlæg siden du skriver sådan, for VSO ændrer intet ved at man beskattes hvis man køber en båd i virksomheden - til privatbrug - eller et hus eller noget som helst andet - Jeg ser kun at du skriver jeg skulle ha sagt man IKKE blev beskattet hvis man bruger VSO - og det har jeg ikke og det er ikke korrekt heller

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 7
Fra  Skoexperten Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John ovenfor rigtig nok er inde på, kan det være en særdeles dyr affære at blive beskattet af fri båd, når denne bruges privat. Helt konkret skal der ske beskatning af 2% af købsværdien, for hver uge at denne har stået til rådighed.

Samtidig skal du som evt. hovedaktionær eller blot nærtstående part til selskabet/virksomheden, være OB's på at håndtere rådighedsbegrebet korrekt, da dette altid vil være en konkret skønsvurdering, skal du være skarp på at SKAT ikke kan anfægte det private rådighedsbegreb på båden, såfremt du vælger at købe den ind i en virksomhed. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)