Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har forstand på website koncepter og patenter? Er lidt i knibe..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har sammen med en makker lavet Felb.dk som er en bolig søgnings-side og da jeg første gange postede noget herinde hvor jeg skulle have hjælp til siden var der en eller anden amino-klovn der skyndte sig at kontakte lejebolig.dk, hvor jeg 20 min efter bliver ringet op af en eller anden "Eggert" til efternavn som går amok og spiller smart. Han påstår vi har nakket deres koncept og det forstår jeg ikke man kan?

Jeg tror at hvis man skal oversætte det til dansk, så mente han nok at vores side lignede for meget deres. Jeg spørge ham så derefter hvad der skal laves om på siden eller hvad vi kan gøre for at vi kan få lov til at have vores side i fred, hvorefter han siger.. "I kan ligeså godt lukke lortet ned".

Hvad kan vi gøre eller hvad kan vi rette på siden, så karl-smarten ikke genere os igen?

Håber der kommer nogle venlige og seriøs svar, da vi meget gerne vil have vores side op igen.

Hjemmesiden ligger på dette test domæne indtil videre: felb.eliassorensen.com

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom videre, brug ikke mere tid på den klovn - så længe I ikke har kopieret deres design ( og det kan jeg jo se at I ikke har gjort ) så er det da bare at komme videre og være ligeglad med andre synes - det er jo ikke anderledes end da Bilka startede med deres guldmærker når man købte noget, det gjorde resten af detailhandlen så 6 måneder senere fordi de fandt ud af at det var en god idé...

Så op på hesten og kom derudaf ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for opbakningen WOWWOW :D

Jamen vil bare ikke komme i knibe? Men det kan jeg måske heller ikke? Eller er der nogen jeg kan henvende mig til?

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

enur25:
Eller er der nogen jeg kan henvende mig til?

Hvem vil du henvende dig til fordi en mand har sagt "bøh" til dig ;-)

Kom nu bare i gang med projektet og tænk på at skaffe kunder (lejere og udlejere) i butikken, og ikke brug tid på at en mand mener at I laver samme koncept som dem. Bare fordi én webshop sælger mobiltilbehør betyder det jo ikke at en anden webshop kan gøre det. Det samme i dit tilfælde, bare fordi der er én som udlejer boliger på markedet betyder det jo ikke at du ikke kan gøre det. Der er masser som er startet op efter at blive inspireret af andre, eks. gul & gratis efter DBA osv. osv. osv.

Så spild nu ikke mere tid på ham, og kom i gang ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så skyder vi den igang med det samme :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes du skal se det som et kompliment, at en etableret spiller på markedet gider at bruge tid på at prøve at skamme jer. Så længe du ikke har kopieret hverken kildekode, billeder eller tekster, vil jeg ikke tro at de har noget som helst at komme efter. Jeg har venners venner det har haft en finger med i spillet på lejebolig.dk og det er da lidt skuffende at se at de opfører sig sådan.

I form af sikkerhed, er noget af det bedste du kan gøre nok at lægge aktiviteten i et selskab med begrænset ansvar (f.eks. IVS), på den måde kan du hvis de finder det tunge skyts frem, lukke biksen uden at det påvirker din privat økonomi.
For tag ikke fejl, selvom de ikke har ret, så kan er der bestemt en mulighed for at de kan kanøfle jer, fordi de er så meget større og stærkere. En retssag vil kan sagtens koste mere end I har at gennemføre.

MEN pas nu på ikke, at fokuserer på denne sag. Det kommer der ikke noget succes ud af. Så kom i gang med at skaffe kunder, trafik etc. og få bygget jeres forretning op.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
For tag ikke fejl, selvom de ikke har ret, så kan er der bestemt en mulighed for at de kan kanøfle jer, fordi de er så meget større og stærkere. En retssag vil kan sagtens koste mere end I har at gennemføre.

Lundsby, jeg er enig i din betragtning med at de kan kanøfle dem hvis de ønsker, men da ikke via det danske retssystem - det er da ikke nogle dommer som vil tillade en sag at komme for retten fordi man har en portal som udlejer boliger, sålænge som du også rigtigt skriver ikke har benyttet der kildekoder, tæt på firmanavn osv.

Men de kan kanøfle dem via markedsføring, større udvalg af boliger osv. osv. men ikke via domstolen.

Som Lundsby siger, tag det som et kompliment at de gider at ringe til jer - men ét er at have et flot design, noget andet er at få kunderne i butikken. Jeg kunne da også oprette et iværksætterforum i morgen uden problemer, men om jeg kunne finde "kunder" til det er noget andet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, det sætter jeg stor pris på :-)

Jeg smider siden online i denne her uge og så må jeg igang med at skaffe kunder og trafik. Har nemlig lagt en plan for hvordan jeg vil gøre det :)

Må også lige se på det med IVS..

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt at spørge varemærkestyrelsen og hør hvad de siger.

http://www.dkpto.dk/

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

kaffedrikkeren:
Prøv evt at spørge varemærkestyrelsen og hør hvad de siger

Hva' dælen skulle det hjælpe at kontakte dktpo.dk, det er da helt skørt råd til trådstarter som allerede er lidt nervøs, så lad nu være med at gøre ham mere usikker. Det er INGEN der kan komme efter ham fordi han har boligudlejningsportal som han påtænker og som han selv har programmeret (som jeg forstår det)

Det næste er vel at han skal kontakte Borgmesteren....? Igen det svarer til at BT.dk skriver en historie, må de andre aviser så ikke skrive om det ?

Trådstarter - du skal som sagt bare gå i gang med at få kunder, og så ikke bruge mere tid på det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)