Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til umulig kunde ( sende rykker m.m )

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Kort og godt, jeg har en festkjolebutik i Varde..

Butikken har eksisteret i 3 år på hobbybasis. D1/3 går vi så All-in og åbner for fuld skrue

Indtil åbningen har vi kun haft 1 træls ( på godt jysk ) kunde, som endte med at betale.

 

Men NU står jeg med et par stykker.... Men hvordan forholder jeg mig i forhold til at sende rykkere og "true med inkasso"

 

1, kunde lejer en kjole, efter brug aflevere faderen kjolen med mange huller. De har underskrevet en kontrakt hvori der står de er ansvarlige

og skal betale op til kjolens nypris hvis noget går galt. Men faderen er ikke til at hugge eller stikke i og kommer med alverdens undskyldning og besvare

ikke længere opkald, sms eller mails ! Jeg har hele vejen igennem holdt en venlig tone og sagt han skulle kontakte hans forsikringsselskab da de kan gå ind og

dække kjolens værdi, alt efter hvad hans selvrisiko er.

Hvordan kommer jeg videre i denne sag ?

Skal jeg bare glemme det ?

 

2.kunde har jeg haft af flere omgange, sød familie og købte konfirmationskjole hos mig.

Da kunden bor på sjæland og det er bedstemoderen der skal betale for tilretning, går jeg med til at sende kjolen inden jeg har fået betalingen ( ja total dumt, det kan jeg godt se nu ) Her hører jeg heller ikke mere... Igen kan jeg sende rykkere eller skal jeg bare lade det være en dyr lærestreg ?

 

Mvh Heidi

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det ABSOLUT vigtigste spørgsmål er, hvor vigtig inddrivelsen er for dig.

Hvis du vil indrive pengene er det ikke vanskeligt. Alt det med rykkere o.s.v. er kun en mulighed, det er ikke et krav.

Her er der ikke tvivl om, at kunderne ikke VIL betale, så kør en småsag.

Send hver enkelt kunde et brev med en faktura på det skyldige beløb og en 8 dages frist til at betale. - HUSK indleveringskvittering.

Hvis denne frist overskrides starter du en småsag (her går jeg ud fra, at det er beløb under 50.000 vi snakker om)!

Jeg mener det koster 500,- pr. sag. - Jeg er ret sikker på en stævning har en vis indflydelse.

Fra Malmö
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Cinderellafestkjoler:
Men NU står jeg med et par stykker.... Men hvordan forholder jeg mig i forhold til at sende rykkere og "true med inkasso"

Jeg håber du har fået løst dine problemer med kunderne. Hvis ikke, så vil jeg foreslå dig at bruge den rykkerprocedure, som jeg har lavet på min hjemmeside.

Du kan downloade rykker skabeloner helt gratis her: http://www.danskfakturaskabelon.dk/rykker-skabeloner/ 

Du får en udførlig beskrivelse af de trin du går igennem i rykkerproceduren og en skabelon til rykker 1 og en til rykker 2 med inkassovarsel. 

Rykkerproceduren ser sådan ud:

Rykker 1: Udsend en rykker og bed kunden indbetale beløbet. Hvis ikke denne betales inden forfaldsdato, så send rykker 2. 

Rykker 2: Fasthold kravet om betaling og giv kunden et inkassovarsel. 

Inkasso: Du kan finde mange dygtige inkassoadvokater, der fx tager en procentsats af fakturaens beløb. Så ingen grund til at det skal være dyre lærepenge. 

Jan Klitsgaard, Online Marketing Specialist hos Debitoor Accounting Software

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)