Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde producent af egne smykkedesign

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

En partner og jeg sidder og arbejder på en nichevirksomhed indenfor smykkebranchen, hvor vi vil oprette webshop med egne designs. Vi leder derfor efter en leverandør som kan producere disse. Vi er selvfølgelig indstillet på at finde en i Asien, Østeuropa, Sydamerika eller lignende, bare de kan producere det vi skal bruge til en konkurrencedygtig pris. Det er dog umiddelbart lidt svært at finde nogen, og det er her vi gerne vil have inputs fra jer på Amino :)

Nogen forslag, gode råd eller idéer til hvordan vi finder vores leverandør ?

Tusind tak for hjælpen,

God vind derude!

Mvh.

Tobiask

Fra Kastrup
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobiask

Jeg er senior konsulent i dansk/kinesiske LIPA Sourcing der hjælper danske virksomheder med at finde troværdige, bæredygtige og konkurrencedygtige fabrikker i Kina. Vi har nogle meget dygtige leverandørerer af bl.a guld, sølv og swarowski smykker.

Vi leverer en end-to-end service hvor vi hjælper vores kunder med hele processen fra prototype, produktion og ordre-opfølgelse såvel som kvalitetskontrol, CSR og meget mere. Kommuniation er vores primære redskab og vi bruger derfor Dansk-kinesisk talende konsulenter, på den måde sikrer vi der ikke opstår fejl i jeres produktioner da oversættelser/forklaringer af produktdetaljer ikke går gennem unødvendige led.

Vi vil rigtig gerne høre mere om jeres opgave og finde en måde hvorpå vi kan hjælpe jer til den helt rigtige fabrik gennem vores netværk.

Du kan kontake mig enten her over sitet eller på mail: femo@lipasourcing.com
I er også velkomne til at ringe.


Venligst
Philip Femø
Senior Consultant
LIPA Sourcing - www.lipasourcing.com
femo@lipasourcing.com
60149416 

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Tobiask.

At oursource i østen kan godt være lidt tricky. Kvaliteten skal være i orden, arbejdsforholdene skal være i orden, så jeg vil klart anbefale dig at kigge på BRICpro.
De har også lavet et interview her på Amino, som du kan se her: klk her.

Held og lykke! Jeg har selv outsourced i mellemøsten; også udenfor BRICpro, så skriv endelig, hvis du har flere spørgsmål.

Fra Kasangulu, DR Congo
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 14
Fra  DLF Rosen Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil bare medgive at det kan være en stor udfordring. 

Men er det vigtigst at de kan producere det som i ønsker eller kan producere til en konkurrence dygtig pris?

Hvis produktet er færdigt og klar til producering, er der flere muligheder. Hvis det lige kræver lidt finpudsning og eller bare en lille ændring. Så kig efter en samarbejdspartner i danmark. Bare fordi vi er pisse gode i Danmark til at være tværfaglig, så er det absolut slet ikke resten af verden der lige er med på den. 

Jeg er involveret i noget der hedder Rosa Unica, i Faxe og kan se at de også designer deres smykker selv i lange baner. Ret dygtige faktisk  og laver også proto  smykker. 

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobiask,

Jeg kender en dygtig leverandør i Vietnam som producerer smykker for mange dansk smykkedesigner. Levrandøren kan lave alle slags smykke bl.a. guld, sølv, Sterling sølv med guld belægning. Udover det kan de også skaffe ædelstene, perle, diamant osv til produktion. 

Du kan skrive til mig på: vietnam_trading@yahoo.com

Vh

Nuna

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Hvis du vil producere dine smykker i Asien, eller i Europa uden om EU, så du må være klar over at nogle af dine designs kan multipliceres uden din viden og sælges bag din ryg verden over under en andens mærke, og du kunne slet ikke gøre noget ved det. Copyrights loven er der slet ikke respekteret. Hvis det er lige meget for dig, og du vil bare have det billigt, så "go ahead". Der kræves dog store minimum mængder per ordre, du venter på udførelse af din ordre i måneder (især som en ny kunde), og du skal betale forud før levering, før du kan checke kvaliteten. Hvis du vil bruge sølv og/eller gold, samt ædelsten, så du skal have "guts like hell" og masser af pengemidler til at starte din nicheproduktion i Asia, eller for eksempel i Turkiet, efter hvad jeg har hørt under min mangeårig konsulentvirksomhed som international forretningskonsulent.

Det samme gælder luxuriøse tøjdesigns projekter. 

Du skal yderligere tager under betragtning, at i Asia producenterne bruger tit børn til at producere smykker, især hvis der kræves håndarbejde. Det kan ødelegge dit mærkes image i offentligheden, hvis det bliver involveret i en politi/journalists undersøgelse i de lande, og det viser sig at dit start-up støtter udnyttelse af små børn til fremstilling af dine smykker. 

Hvis du vil have sikkerhed for din investering og stille og roligt bygge op din start-up's positiv P.R., så kom til Polen, et EU land, som er Danmarks naboland (!) hvor myndighederne gøre en stor indsats til at overholde copyrights loven, og som samarbejder tæt med andre landets retssystemer og politi under EU organisationen. 

Desuden, "made in Poland" sælger dine produkter langt bedre sammenlignet med "made in China". Sådan tænker masser af tyske virksomheder, som producere en del af deres produktion i Polen, som de sælger over hele verden (!)

Jeg er en udlandsdansker og forretningskonsulent med 25 års erfaring og jeg bor i Polen, og organisere og passer på produktionen af udenlandske ordrer. Hvis du vil producere kvalitetstsprodukter prisbilligt i Polen, det kan være smykker, tøj, og andet, så kan du kontakte mig på: leszek@filmfactory.pl  

Mvh.

Leszek

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)