Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge personalekort, når jeg handler for virksomheden?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Til daglig er jeg ansat i detailkæde, og har derigennem et personalekort, der giver mig en rabat, som bliver udbetalt sammen med min løn. Altså ingen kontant rabat, med det samme.

Jeg er ved at starte en webshop, hvis jeg finder et produkt indenfor detailkæden, som jeg vil købe med henblik på at sælge det videre ,må jeg bruge mit personale kort og derved få en rabat udbetalt via lønnen, når jeg handler for virksomheden? Det vil nok ikke blive så ofte, men de kører gode tilbud en gang imellem, der måske er billigere end mine leverandører kan klare. 

Jeg håber at I kan hjælp, på forhånd tak

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke så meget inde i jura, men jeg kunne forstille mig at det er noget du skal aftale med din arbejdsgiver, da det jo rent faktisk er hans varer du videre sælger.

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forestiller mig at min butikschef, ikke har noget problem med det, men så er det vil detail kæden hovedkontor man skal snakke med, og vel ikke butikchefen. Da det jo også kan være i andre butikker indenfor kæden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke være i tvivl om at du skal ha kædens OK - muligvis godt nok med butikschefens. Det jeg ser som største problemer er

1 Du bliver jo en slags konkurrent og overordnet må man ikke konkurrere med sin faste arbejdsplads

2 Personale kortet er sikkert tænkt til personalet med lidt venner og familie men ikke til en gros indkøb

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vælger ikke at bruge personale kort, det er ikke besværet værd for et par kroner.

Ja, jeg bliver vel en slags konkurrent, ganske vist meget lille, da det bliver 2 vidt forskellige virksomheder, udaf flere tusind varenumre, bliver det kun 3 varenumre, som min arbejdsgiver sælger, som jeg også vil have. Jeg vil nok undlade at købe hos dem, for at undgå eventuelle problemer på den front, det var blot for at ville støtte mit arbejde og give dem lidt ekstra omsætning på disse varer. Selvom det nok bliver 3 produkter, som kan blive vigtig i min virksomhed, så overvejer jeg muligheden, at vente med dem. Så vi ikke forhandler nogen identiske produkter, og så er jeg vel ikke nogen konkurrent?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal droppe alle tanker om at starte den webshop...tror du bliver sparket ud af din arbejdsplads hvis du ved siden af sælger varer der bare tilnærmelsesvis minder om det din arbejdsgiver lever af.

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens følge dig, nu er der dog ikke tale om en vare de lever af, men et absolut lille biprodukt for dem, hvor hvis vi sælger 5-10 stykker om året til en værdig af 20 kr stykket. Så en omsætning på 200 kr om året for butikken er nok ikke helt ved siden af. Hvis jeg undlader disse få produkter, så er der ikke andre produkter som bare ligner tilnærmelsesvis, det som sælges på arbejdspladsen. Webshoppen kan godt startes uden dem, men det som er en lille ting for min arbejdsgiver, havde jeg set som en lidt større ting hos mig. Det var også derfor at jeg overvejde at købe det hos min arbejdsgiver, så de fik lidt større omsætning i det.

Jeg er dog lidt i tvivl, for på den ene side, vil jeg helt vildt gerne starte den webshop, og synes ikke at 3 produkter skal stå i vejen for det, og så undlader jeg naturligvis dem. På den anden side vil jeg heller ikke skabe problemer med min arbejdsplads.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)