Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sælge en leaset bil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Et lidt spøjst spørgsmål, men jeg har leaset en fiat 500. Mit spørgsmål er, om det ville være lovligt at sælge den? Jeg har en forhandler som gerne vil købe den. Jeg har naturligvis tænkt mig at overholde leasingaftalen og betale. Men er der problemer forbundet med at gøre det? 

Mange tak.

Mvh

Frederik

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig må du ikke sælge den, det er jo ikke din bil.

bb

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik,

jeg tror dem du leaser af vil blive glade over at du sælger den for dem, så de slipper for at få en brugt bil tilbage, men det forudsætter at du henvender dig til dem så de kan sætte salgsprisen, og så vil en evt. aftale være mellem køber og leasingselskab.

som der bliver skrevet, så er bilen ikke din - du fremgår ikke som ejer men blot som bruger af bilen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Enig med de øvrige. Det er ikke din bil.

Og husk lige hvis, der stadig er over eet år tilbage af leasingkontrakten, kan leasingselskabet opkræve optil kr. 1.500,00 for information om restbeløb osv.

Johnny

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du Leaser noget, er ejendoms forbeholdet på hos den du Leaser hos.
Hvis du sælger bilen skal du opfylde din leasing kontrakt til 100% samt indfri bilen efterfølgende til den værdi du evt. har fået oplyst bilen kan indfries til i din kontrakt.
Hvis du sælger bilen og der ikke er lavet en skriftlig aftale om overtagelse af leaset bil ved ophør af leasingaftalen, kan dem du leaser hos, forlange en bil af dig i den stand man må forvente den ville have efter leasing aftales ophør. 

Den rigtige vej hvis du gerne vil ud af din leasing kontrakt, hvilket jeg formoder er årsagen til et evt. salg, vil være at kontakte leasing selskabet og få en skriftlig bekræftelse på at DU må købe bilen af dem, og så kan du så efterfølgende gøre med bilen hvad du vil.

Det magiske ord er "ejendomsforbehold"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)