Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en ung gut, der er ved at smadre sin opstart!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er en ung gut, som er i gang med at køre en webshop. Jeg har haft min første ordre her tidligere på måneden, men har ikke siden været i stand til at få en ordre i hus.

Omkostningerne til shoppen har været forholdsvis store og der kommer jo hele tiden udgifter med sådan en, hvilket ikke kommer bag på mig. Da jeg startede shoppen var jeg nok meget for ivrig hvilket jeg har fundet ud af, uden koncept eller noget som helst stiftede jeg firma og fandt min leverandør og programmør og så bare overhale hele verden indenom, man kan sammenligne det med at skulle løbe maraton og vælge at lave en opløbsspurt i begyndelsen og så når man er træt, ser man alle de andre overhale en. Programmøren vejledte mig dårligt, hvilket i det lange løb har kostet mig mange penge. Jeg har egentlig opgivet shoppen, men har ikke opgivet iværksætteriet, da jeg ved hvad jeg gjorde galt og er blevet meget klogere nu.

Jeg har ingen i min familie jeg kan tale om disse ting til, da de er store fan af janteloven.

Her er mit spørgsmål:

Ville i opgive shoppen og bare lukke den og kalde det for dyre lærepenge eller burde jeg køre den videre og bruge energi og kræfter på at mindske underskuddet så meget som muligt?

Underskuddet er omkring 1x.xxx

Det er ikke negative kommentar jeg har brug for lige nu. Så håber i vil støtte op og hjælpe mig i situationen.

 

Mvh

Carsten Nielsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har modet er det da bare klø på! Og 1x.xxx er på ingen måde dyre lære penge! Jeg har brugt de første 3-4x.xxxx i lære penge, og det er de bedste penge du overhovedet kan bruge!

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Hvis det er smartnord du hentyder til, vil jeg foreslå dig at du får mere end det ene produkt ind på hjemmesiden. Med kun 1 produkt skal du være heldig for at fange lige netop den kunde, der trænger til at bruge penge.
Hjemmesiden synes jeg ser tiltalende ud, men som sagt, der skal flere forskellige varer til.

Mit råd er: Du har nu fået opbygget en pæn hjemmeside, har styr på salg og levering. Dette koster naturligvis penge, som du har fundet ud af. Jeg ville give det et halvt til et helt år, hvor du tilføjer (hurtigt) en række gode varer, og ellers bruger dine kræfter på at promovere hjemmesiden.

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt sikker på at dit produkt vil sælge godt gennem Facebook. Læg en masse kræfter i at få samlet relevante llikes og få dem til at sprede budskabet. Det er billigt/gratis.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra 8000, Århus
Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Jensen-Company.dk Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Du skal nok fortælle lidt mere om dit koncept, for at vi kan få en idé om, hvad dine planer med siden er?

Kender ikke noget til det produkt du sælger, men kan godt se, at du skal sælge mange af det enkelte produkt, for at generere et overskud. Har du planer om, at der skal flere produkter ind på siden?

Siden ser fin ud, du har i hvert fald udgangspunktet for at sælge produkter. Så kan du altid rette til hen ad vejen.

Venlig hilsen
Christoffer Jensen 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Nielsen:
... eller burde jeg køre den videre og bruge energi og kræfter på at mindske underskuddet så meget som muligt?

Hvis dit eneste argument/motivation for at køre shoppen videre er at minimere underskuddet, så luk og begræns tabet! At forsøge at genvinde de tabte penge, er ikke noget der virker som motivation på lang sigt.

Hvis du derimod sidder med følelsen af, at du bare er NØDT til at give det en ny chance, og inderst inde tror på at du kan skabe en succes med shoppen, så læg en plan, udarbejd en strategi og opsæt et budget. Og så giv den gas.

Hvis du virkelig brænder for produktet, og bare ikke kan lade være med at snakke om det når du er sammen med andre, er du sandsynligvis ikke færdig med det her projekt endnu. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ville personligt ikke turde købe dit produkt... Du beskriver kort at I ikke har fundet bivirkninger.. Men er der andre der har og hvor er produktet testet?? Der mangler helt klart dokumentation, for det ikke er skadeligt..

Syntes det er fint du kun har et produkt, da det er et meget specielt produkt. Men gør igen mere ud af at forklare og bevise det ikke et farligt. F.eks. At det er godkendt af tandlægerne og myndighederne..

Jens Christian Pedersen

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten

Jeg kan på ingen måde sige om dit koncept er genialt eller du har et marked. Men i mine snart mange år som iværksætter har jeg lært at det ikke er hos familie (og venner) man skal finde opbakning. De er alle meget "imponerede" over at man kan drive en virksomhed, og synes det er fedt at man tør, men det er sjældent der er reel sparing at hente. Jeg har nogle enkelte venner som kan udfordre mig, men de fleste melder bare pas. Iværksættere er en sjælden race og det gør ondt at brænde nallerne. Jeg har smidt mange 100.000 kroners investeringer og uendelige timer af mit liv jeg aldrig får tilbage i "skraldespanden". Det sker. Det vigtigste er at det meget sjældent er spildt. Man lærer lidt hver gang. (men det tager tid at hente ind igen :) )

Som nogle af de andre skriver, så skal du mærke efter om du selv tror på det og afgøre det derefter. Uanset om det bliver en succes eller ej, så er det vigtigt at du selv har kørt projektet til ende, og det ikke er familie og venner der påvirker din beslutning.

Det er dog også let at blive forblændet af sin gode idé, så lyt tit til familien, men beslut dig med maven :)'

Tilmeldt 21. May 14
Indlæg ialt: 23
Fra  Beautyliciouz Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten.

Det er svært at blive ved når der ikke sker det store og man har kæmpet for noget som ikke har indbragt så meget som en enkelt ordre. Desværre er det ofte sådan det er - meget svære end man regnede med, da man sprang grad og optimistisk ud i det uvisse.

Du må endelig ikke give op!

Det er benhårdt - specielt at opbygge et netværk/kundekreds, men du er simpelthen nødt til at have mere tålmodighed. Ikke bare vente og se an, men noget må kunne forbedres uden at det skal koste dig yderligere.

Pøj pøj med det :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fat i et marked (tandblegningspenne), hvor der er stor konkurrence. Ingen tvivl om at der er mange der køber disse (det ser man bl.a. på deal sites, hvor der nogengange sælges 1000 stk på få dage). Problemet er bare, at før du får en ordrer, så skal den rette person komme ind på din side, og netop vælge dig, frem for de 100 vis af andre danske webshops, som sælger samme produkt. 

Det vil helt sikkert også hjælpe, at få lavet noget professionelt grafik/billeder (her tænker jeg bl.a. bannere).

Nu skal jeg selvfølgelig ikke tage beslutningen for dig, men hvis jeg var dig, så vil der være 3 oplagte muligheder at vælge:

1. Tilføje flere produkter til sortimentet, da der er for lidt penge i KUN at sælge tandblegningspenne. En god ide er dog at hold dig inde for en niche, så dit sortiment ikke bliver for spredt her i starten. Dvs. din niche kunne være skønhedsprodukter til hovedet eller lign.

2. Navnet Smartnord.dk siger intet om de produkter du sælger, så det kunne også være oplagt at finde en anden niche og så begynde en webshop med det. Det er kun få ændringer der skal laves, før webshoppen kan sælge et hvilket som helst andet produkt.

3. Drop projektet og start forfra med noget du brænder mere for. Dette vil selvfølgelig være den "lette"/dyre løsning, men det er også dumt at køre videre med et projekt, som man inderst inde ikke tror på. 

Jeg håber at det kan hjælpe dig lidt videre.

Mvh. Daniel 

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)