Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akademikere, jobs?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg skal til at starte på kandidaten i økonomi med speciale i finans og økonomi, hvilket betyder jeg har hoved kompetencer inden for finansielle modeller, værdiansættelser, optimering af forretningsgange / systemer og specielist i Excel. i bund og grund kan jeg varetage økonomi funktioner indenfor regnskabs afdeling samt ledelses support.

det er så hvad jeg kan... har i nogen sinde overvejet at ansætte en akademiker eller en studerende og hvis nej hvorfor samt hvad synes i om min profil? hvis ja hvad bruger i "os" til?

gerne feedback på hvad jeg skal arbejde med hvis jeg skal have en chance for at få et studiejob. 

 

Tilmeldt 17. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

0Ingen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolig nu de fleste er på ferie!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest bør du sikre dig, at grammatikken er korrekt. Ellers er relevante studiejob noget, som du skal sparke nogle døre ind for at få..

Sørg for at få lidt praktisk erfaring til at supplere din faglige viden.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Mange små/mindre virksomheder ved ikke hvad de kan bruge en akademiker til. Det er derfor din opgave at sætte dig ind i den pågældende virksomhed, og beskrive for dem hvad de skal bruge dig til. 

Ulønnet praktik er en rigtig god mulighed, i de små virksomheder. Du kan så nå at gøre dig "uundværlig" og blive fastansat eventuelt gennem løntilskud.

De store virksomheder ved som regel hvad de skal bruge, så der skal du vurderer om det er et match og sælge dig selv og dit "CV".

Den virksomhed jeg er ansat i, er vi 6 fastansatte hvor af der en 1 PhD i fysik, en ingeniør kandidat og mig med en cand.merc.jur. Så ja vi ansætter i høj grad akademikere. 

Hov det var nok mere svar på - hvad du kan gøre når du er færdiguddannet. Hvad angår studiejobs er det meget svært, og kræver lidt held tror jeg. Det lykkedes aldrig mig, at få et RELEVANT studiejob, jeg lavede noget relevant selvstændigt konsulent arbejde ved siden af og tog noget relevant ulønnet praktik. 

Mvh Anders 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)