Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-Konsulenter, hvor finder i opgaver?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor finder i opgaver henne, udover via. netværk? Indtil videre har jeg kig på:

Mangler jeg nogen på listen, hvilke kan du anbefale eller fraråde?

Opsagde min stilling som Senior Software Developer for at starte IT-konsulent virksomhed med min forretnings-partner. Det er nu ~1½ måned siden firmaet blev startet og vi har leveret den første løsning (API + tilhørende web frontend) til en kunde, som er meget tilfreds med resultatet og som gerne vil have os til at lave noget mere for dem efter sommerferieperioden. Derudover har vi lavet et par små opgaver for andre kunder.

Alle de kunder vi har haft, har vi fundet gennem netværk, ved at fortælle til venner, bekendte og tidligere kolleger at vi har startet virksomhed, men opgaverne fra dem kan endnu ikke udfylde alle de timer vi kan levere.

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her :)

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, tillykke med at tage springet, og godt at høre i er kommet godt fra start! :)

Som du selv nævner, så er netværk vejen frem.. både det du kender til, og det du ikke er bevidst om! Gør derfor meget ud af jeres profil(er) på f.eks. linkedIN, samt deltag gerne i netværksmøder/arrangementer for iværksættere og selvstændige. Der er rigtig meget at hente her, både i form af sparring, netværk og til tider også opgaver.

Endelig ser jeg også ofte tråde her på amino, hvor der tilbydes "amino"-tilbud. Hvorvidt dette er relevant for jer ved jeg ikke, men det er nemt at konstatere fra disse tråde, at det resulterer i en masse henvendelser herindefra, hvis blot man tilbyder 10% amino-rabat.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Lund:
Først og fremmest, tillykke med at tage springet, og godt at høre i er kommet godt fra start! :)

Mange tak!

Kristian Lund:
Som du selv nævner, så er netværk vejen frem.. både det du kender til, og det du ikke er bevidst om! Gør derfor meget ud af jeres profil(er) på f.eks. linkedIN, samt deltag gerne i netværksmøder/arrangementer for iværksættere og selvstændige. Der er rigtig meget at hente her, både i form af sparring, netværk og til tider også opgaver.

Efter at have læst ovenstående gik jeg i gang med at søge og fandt frem til det månedlige netværksmøde på Baresso i Kbh, som organiseres i facebook gruppen: "Iværksætter København". Derudover faldt jeg over gruppen "Iværksætter Netværk", ligeledes på facebook. Da jeg er teknisk anlagt fandt jeg også frem til en håndfuld meetups, bl.a. CPH Data Drinks, Copenhagen Django og Copenhagen #tshack.

Har været ude og kigge på kontorplads hos Symbion og regner med at flytte ind derude i midten af August, har snakket med andre derude som nævnte at netværket firmaerne imellem er ret godt og at det er med til at "kaste" opgaver frem og tilbage mellem virksomhederne.

Kristian Lund:
Endelig ser jeg også ofte tråde her på amino, hvor der tilbydes "amino"-tilbud. Hvorvidt dette er relevant for jer ved jeg ikke, men det er nemt at konstatere fra disse tråde, at det resulterer i en masse henvendelser herindefra, hvis blot man tilbyder 10% amino-rabat.

Det vil jeg give et forsøg! Mener man skal have amino plus for at give et tilbud til andre amino medlemmer, visakortet til firmakontoen skulle gerne være undervejs, så det må jeg prøve inden længe!

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter København's møder kan jeg varmt anbefale! Jeg var selv med til at starte dem op med Paul og Susan, som stadig kommer der. Jeg har ikke været der i lang tid, da jeg desværre har faste møder om onsdagen nu, men det er bestemt et besøg værd!

Meetups er også en rigtig god ting at deltage i, jeg deltager selv i alle dem jeg kan slippe afsted med. Der er masser af muligheder.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)