Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har jeg problemer med at holde på mine udviklere?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bekendts nevø .... kollegas søn....

Der er ikke noget mærkeligt at det er gået sådan.

Vælg en freelancer med passende uddannelse, som har været selvstændig i mindst 5 år. Så ved du at han/hun lever af at programmere.

Nu har du noget kode-skrammel - og du skal starte forfra. Du har spildt penge og tid, fordi du ikke var villig til at betale en fornuftig programmør (med uddannelse og flere år som selvstændig).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange meninger. 

Opgaven er ikke for stor for en enkelt freelancer. Desuden er de personer der har kigget på det og arbejdet med siden programmører, med diverse baggrunde. 

Det var ikke for at skære alle over en kam og fornærme samtlige programmører i landet.. Nærmere for at høre om andre har haft lignende oplevelser og om der evt. Var nogen der ville hjælpe mig med det sidste. 

Jeg har fået nogle henvendelser pr mail som jeg vil snakke nærmere med,  og takker indtil videre for jeres respons. 

/Jesper 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er meningen med at rette overskriften på mit indlæg? Hvad er det for en "service" amino

Tilmeldt 7. Jun 14
Indlæg ialt: 49
Fra  ingen firma Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det er for at holde det lidt seriøst? Du kommer vel ud med budskabet på en bedre måde nu......

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Seriøst? Med denne overskrift er det mig der bliver udstillet som værende en slavepisker! 

Jeg mener nu ikke det er for meget forlangt at stille lidt krav til sin udvikler når man nu betaler for at få lavet en hjemmeside

Især ikke når kravene er kommunikation, overholdelse af aftaler og deadlines o.l. Eller hvad? 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Aakjær Jakobsen:
Hvad er meningen med at rette overskriften på mit indlæg? Hvad er det for en "service" amino

Det er nu Ikke Amino Wink

Men denne Indlæggets overskrift er sidst rettet af Kasper Grubbe

Han har i øvrigt lige givet mig 1 stjerne for min kommentar i tråden

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Aakjær Jakobsen:

Jeg mener nu ikke det er for meget forlangt at stille lidt krav til sin udvikler når man nu betaler for at få lavet en hjemmeside. 

Især ikke når kravene er kommunikation, overholdelse af aftaler og deadlines o.l. Eller hvad? 

Yes

Helt enig med dig, men sandheden er ofte ilde hørt.

Men hvis det kan være en "trøst" er jeg ligge (i går) gået i gang med nr. 4 i rækken på denne www.raad-mal.dk

Jeg tror mange af os, selvom vi selv er på Amino, skal finde de ærlige og gode udenfor Amino.

Ham jeg denne gang har valgt er også lidt på Amino, "hver halve år".

Men ellers passer han sin forretning med ca. 12 ansatte, så han har ikke tid til at sidde på Amino.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen tillykke med stjernen da! 

Gik ud fra at han er en del af amino teamet siden han kan redigere mit indslag?! 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se det i det indlæg (Dit første) nederst i bunden til højre " Står også med rødt "  Indlæggets overskrift er sidst rettet af Kasper Grubbe "

Vil du have rettet det ? kan jeg gøre det for dig, inden sengen kalder !!!

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Aakjær Jakobsen:

Jamen tillykke med stjernen da! 

Gik ud fra at han er en del af amino teamet siden han kan redigere mit indslag?! 

Nej, men jeg har tilpas mange stjerner, og så kan jeg rette overskrifter. Og jeg synes den er mere retvisende nu, og jeg synes ikke du bliver udstillet som en slavepisker.

Men for at svare på dit spørgsmål:

Det er svært at vide ud fra informationen i dit opslag hvad der reelt er foregået. Men når 3 udviklere skrider efter hinanden, så er det et faresignal for mig. Jeg begynder at tænke ting som at der er blevet lavet noget værre spaghetti-kode som er svært at arbejde med, det kan også være at kravene er svære at følge, eller at du er svær at arbejde sammen med.

For at tage dem slavisk:

Hvis koden er svær at arbejde med så kan det være at der ikke er blevet skrevet tests, dette betyder at det er sværere at tilføje nye ting, og stadigvæk være sikker på at de gamle funktionaliteter fungerer som de skal. Hvis fundamentet ikke er støbt ordentligt, er det svært at bygge et stabilt hus på det.

Hvis kravene er svære at følge, så kan du sætte dig ned og lave userflows, og forklare hvert enkelt krav, målgruppen, og hvordan du ser det implementeret. Du kan eventuelt kigge på en kravspec hvis du vil være helt sikker på at være helt nøjagtig, men det er en større omgang.
En anden ting du kan gøre er at splitte opgaverne ud i bitte-små opgaver, for så er det langt nemmere for en udvikler at fordøje.
En god bonus ved små opgaver er også del-leveringer, det betyder at din udvikler kan levere mindre brudstykker, som til sidst betyder en færdig løsning, det gør det også nemmere at estimere for din udvikler, og det gør det nemmere for dig at se fremskridt.

Til sidst kan du kigge indad, og se om der er noget du kunne have forbedret, og det kan være kommunikation, støtte, eller bare det at være til stede og kigge på koden og tale om tingene. Der er ikke noget værre end at sidde med en deadline, og så føle sig helt alene om alle beslutninger, og helt alene om projektet i det hele taget. 

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)