Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du latin?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter et navn til mit tv møbel og når jeg skriver følgende i Google oversæt.

Godt håndværk > oversat til latin, får jeg ordret Fabrica, men oversætter jeg Godt håndværk fra latin til dansk, får jeg enhed?

Nogle som ved om Godt håndværk hedder Fabrica på latin?

Fàbrica på spansk betyder fabrik, så det skal det jo ikke være.

God aften

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo nok, fordi "godt håndværk" nærmeste er slang (eller talemåde) på dansk. Og latin er et dødt sprog, uagtet det stadig findes inden for visse akademiske kredse og i den katolske kirke. Men der tales nok ikke meget om "godt håndværk" i disse kredse.

Du kan næppe oversætte en moderne talemåde direkte til latin.

Og hvis du fx forsøger at oversætte "godt håndværk" til engelsk (på Google), så kan du se, at det også går galt.

Udover Google Translate har visse svagheder, så bliver det end større svaghed, når du bruger et lille sprog som dansk. Som udgangspunkt bør du oversætte fra engelsk til det valgte sprog.

Umiddelbart tror jeg, at "opus bonum" nok rammer mest korrekt.

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg prøve, tak for svaret :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke ret mange som kan latin og endnu færre der drømmer om at overveje om det ene eller andet betyder godt håndværk. Skal du ha det med ind, så skal det være fordi det tænder dig og dine købere og ikke fordi det er en korrekt latinsk oversættelse - noget der klart siger- Håndværk - TV møbel - for køberne og ikke fordi du ved at Opus Bonum er en mulig oversættelse eller fabrica - det er helt underordnet - leg med latin - men find noget køberne relaterer til - håndlavet (tv møbel)

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter et godt navn, det er lige meget hvilken sprog, det jeg er ude efter er et ord som er kort, godt og fanger kunden.

Jeg har fundet ordet Seni, som betyder kunst på Indonesisk, problemet her er at der er en tysk virksomhed som laver tisse bind til damer som også kalder sine bind det :-( ikke lige det man vil sammenlignes med her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ville ikke ha så meget fokus på sprog men på et ord der på de hovedmarkeder du skal sælge - giver den rette association. Hvis Luksus håndlavet TV møbel på latin eller indonesisk hed TISOGLORTIKUS så ville det ikke være et godt navn for et sådan møbel - for en dansker ville ikke forbinde det med håndlavet luxus. 

Jeg er klar på at det er meget svært at hitte sådanne navne - ofte skal man søge i sprog der anvendes på en eller anden måde på markedet hvis man vil ha association (luxurious som navn til en sæbe ville gøre det måske - GT som grand tourisme gør det ved bilver osv) - eller man skal tage noget som ikke giver association - men som bare er helt sig selv og kan udformes smukt, som ex B&O jo kan gøre det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

vasa boni..... good funiture (engelsk) oversat til latin via Google trans.

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Vasa Boni kunne man egentlig godt gå videre med, hvis det skal være latin! :) Det lyder egentlig rimelig godt synes jeg.. Dog ville jeg nok have byttet rundt på de to ord, så det blev til: Boni-Vasa.com ".dk" f. eks? 

Frank

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jep vasa boni ikke dumt - har en rar lyd og boni giver lidt billede af noget godt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt med hjælp fra rare Aminoer :-) det behøver nu ikke være latin, det skal bare være et nemt kort ord, som lyder godt og kan udtales af de fleste mennesker.

Jeg er ikke til 2 ord, det skal være 1 ord, ikke at jeg skal kopier mine konkurrenter, men et firma har en serie som hedder CLiC, om navnet passer til deres produkt må være op til deres kunder, men det fanger.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)