Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omlægning af selskabsform

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 14
Indlæg ialt: 15
Fra  SocialSuccess Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg er medejer af virksomheden, www.socialsuccess.dk, som er et digitalt markedsføringsbureau.

Vi er 2 ejere og grundlagde virksomheden som et I/S. Vi vil dog gerne omlægge det således, at selskabsformen bliver til et IVS for at undgå at betale skat af overskuddet. Jeg har søgt forskellige steder på nettet, men jeg synes ikke, at det rigtig har givet det store.

Er der nogle, der kan give hjælp til hvordan dette ønske eksekveres?

Vh,
Jakob 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

det fordrer lukning af jeres I/S og stiftelse af et nyt CVR nr som IVS (meget sjældent kan skatteudskydelse ved skattemæssig omdannelse betale sig men så skal I via revisor for at kunne gøre det)

Aktiver sælges over samlet uden moms når I lukker jeres I/S samtidigt - ellers med moms

Skat af overskud 24,5% i IVS og samme i I/S hvis I eller den af der vil, kører det som virksomhedsskatteordning

Ekstra omkostninger og bagdele er der mange af i IVS - men også fordele - læs her om fordele ved personlig og så nedenunder i samme link, om selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  bemærk både de ganske mange ekstra omk og bagdele, men jo også de klare fordele, først og fremmest ikke solidarisk hæftelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 14
Indlæg ialt: 15
Fra  SocialSuccess Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar. Det vil sige, at man skal trække pengene ud af selskabet(betale skat af dem) for at omlægge selskabsformen?
Det er ikke muligt at omlægge det hvori aktiverne videreføres til det 'nye' selskab?

Vh

Jakob 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

det fordrer lukning af jeres I/S og stiftelse af et nyt CVR nr som IVS (meget sjældent kan skatteudskydelse ved skattemæssig omdannelse betale sig men så skal I via revisor for at kunne gøre det)

Dette ville under alle omstændigheder, ikke kunne lade sig gøre ved stiftelsen af IVS, som kun kan stiftes kontant.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt Stig - IVS ka jo kun kontantstiftes - så der er kun ny stiftelse muligt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)