Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WP "Affiliate-Plugin" - Affiliate partner til IPHONE 6

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 28
Fra  www.iphone6.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - På forhånd tak for din interesse og hjælp !  

Jeg er helt grøn i affiliate og jeg er også nybegynder i Wordpress, så jeg håber derfor nogle skarpe personer kan hjælpe mig lidt :)

Jeg er lige gået i gang med at lave iphone6.dk i Wordpress. Siden skulle gerne ende ud i en prissammenlignings side på Iphones, med primære Fokus på Apples nye Iphone som (forhåbentlig) bliver navngivet iphone 6 :)
Siden skal både fungere som prissammenlignings side, samt komme løbende informationer om iphone6 release date, funktioner etc.

Problemstillingen er,:

Jeg har ikke den store erfaring med WP og (Læs: ingen) erfaring med Affiliate, hvorfor jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe dette an i forhold til valg af affiliate partner og valg af affiliate plugin.

Nogle der kan være mig behjælpelig med dette ?

Gode råd omkring opbygning opbygning af siden modtages også med kyshånd :) 

Jeg har +5 års professionel erfaring med Digital Marketing, og er en Wizard inden for områderne; SEO, SEM, Youtube advertising. 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Jeg kan ikke hjælpe dig meget, men derfor vil jeg godt kommenterer dit indlæg alligevel.

Når du nu ingen forstand har på WordPress - og heller ingen forstand har på affiliate.... Hvorfor så starte en affiliateside i WordPress?

Og når dette er sagt - hvorfor så konkurrencepræget emne som netop IPhone?

Og her vil jeg da også sige at du skal passe på dit domæne ikke bliver krævet lukket af Apple - det er deres varemærke.

Men ellers - good luck

Fra Ballerup
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 28
Fra  www.iphone6.dk Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bennie og tak for dit indlæg :)

Word

Bennie Larsen:
Hvorfor så starte en affiliateside i WordPress?
 

Grunden til valgtet landede på WP, er at det er det der bliver anbefalet til et sådan site, og jeg godt kunne tænke mig erfaring indenfor WP og affiliate.

Bennie Larsen:
hvorfor så konkurrencepræget emne som netop IPhone?

Ja konkurrencen bliver hård på Iphone(s), men mit primære fokus vil som sagt også være på iphone 6 og dets longtail keywords.. 

Bennie Larsen:
Og her vil jeg da også sige at du skal passe på dit domæne ikke bliver krævet lukket af Apple - det er deres varemærke.

Dette har jeg også været en smule bekymret for, men kan ikke se hvorfor Apple skulle kræve mit domæne lukket, da pointen er at markedsføre deres produkt og jeg mener ikke de kan eje "domæne rettigheden" på iphone6.dk ?

Jeg har +5 års professionel erfaring med Digital Marketing, og er en Wizard inden for områderne; SEO, SEM, Youtube advertising. 

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Schmeltz:

Bennie Larsen:
Og her vil jeg da også sige at du skal passe på dit domæne ikke bliver krævet lukket af Apple - det er deres varemærke.

Dette har jeg også været en smule bekymret for, men kan ikke se hvorfor Apple skulle kræve mit domæne lukket, da pointen er at markedsføre deres produkt og jeg mener ikke de kan eje "domæne rettigheden" på iphone6.dk ?

Lige præcis Apple er ikke gode at lægge sig ud med. For at du ikke spilder tid på SEO og markedsføring af iphone6.dk - så synes jeg du hurtigst muligt skal finde dig et andet domæne, der ikke "snylter" på brandmærket. Selv ikke "iphone6priser.dk" ville kunne holde i retten - og som sagt så vil Apple forpurre din ide med høj sansynlighed. 

SÅ find dig et andet domæne, der ikke indeholder brand i URL - og gå så igang med at optimere til din ide.

Mht affiliate - så er det vældig nemt at arbejde med, og det kan du altid vende tilbage med spørgsmål til, når du har fået styr på det basale først.

Synes du skal finde dig en ny URL. Keyword i URL har heller ikke den samme betydning som det havde tidligere. Jeg har tyvstjålet en infographic fra anden side om googles ranking parametre, som du kan se her:  http://www.folmand.dk/200-parametre-til-at-ranke-bedre-i-google/

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad du har fået at vide om iphone6.dk domænet er helt korrekt. Apple vil når som helst kunne overtage domænet, så der er en betydelig risiko forbundet med det.

Når det er sagt, så er der et væld af iphone/ipad affiliate sites, hvor jeg ikke er bekendt med at nogen af dem er blevet lukket af Apple. Det er altså meget muligt at det er en risiko som er værd at løbe.

Hvad angår selve prissammenligningen i Wordpress, skal du bruge

affiliateplugin.dk

Det er ganske fantastisk til netop dit formål, og er dansk udviklet.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Ingen information Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad angår selve prissammenligningen i Wordpress, skal du bruge

affiliateplugin.dk

Det er ganske fantastisk til netop dit formål, og er dansk udviklet.

Meget interessant plugin, men bliver lidt urolig ovre at på startguide mangler der billeder http://support.affiliateplugin.dk/ 

Video guidernes virker ikke

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Yascin:

Hvad angår selve prissammenligningen i Wordpress, skal du bruge

affiliateplugin.dk

Det er ganske fantastisk til netop dit formål, og er dansk udviklet.

Meget interessant plugin, men bliver lidt urolig ovre at på startguide mangler der billeder http://support.affiliateplugin.dk/ 

Video guidernes virker ikke

Det skal du ikke være! Videoguidesne ligger på youtube, og ellers er Lars (udvikleren bag) fantastisk til at hjælpe!

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 28
Fra  www.iphone6.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Folmand tak for dine råd, jeg er nu klar over risikoen ved domænet og at Apple Kan kræve domænet lukket eller overført, men som Kim skriver, så er der mange der har domæner som indeholder ord som "iphone" i, hvor Apple ikke har fortaget sig noget, så vidt jeg ved af ?

Jeg vil Ikke "lægge mig ud med Apple", min ambition er jo at markedsføre Deres produkt, hvilket jeg ikke kan se hvorfor de skulle blive sure eller klage over, bare jeg holder en god stil på sitet med nyttig info / viden om Iphone 6, samt "hjælper" potentielle køber med at sammenligne telesites priser :)

Tak for linket 

Folmand:
 http://www.folmand.dk/200-parametre-til-at-ranke-bedre-i-google/

Jeg har +5 års professionel erfaring med Digital Marketing, og er en Wizard inden for områderne; SEO, SEM, Youtube advertising. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 28
Fra  www.iphone6.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlægget Kim :) 

affiliateplugin.dk ser interessant ud, det vil jeg kigge nærmere på ! :)

Kim Fredtoft:
Når det er sagt, så er der et væld af iphone/ipad affiliate sites, hvor jeg ikke er bekendt med at nogen af dem er blevet lukket af Apple. Det er altså meget muligt at det er en risiko som er værd at løbe.

 Jeg har netop heller ikke hørt om sites der er blevet lukket, og kan heller ikke se hvorfor Apple skulle gøre det. Jeg vil da mene at Apple får en god del af deres omsætning igennem alle "små fisk" som fx affiliate sites ..?

Jeg har +5 års professionel erfaring med Digital Marketing, og er en Wizard inden for områderne; SEO, SEM, Youtube advertising. 

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Som andre nævner så er det muligvis værd at løbe risikoen - men mit sidste råd vil dog være at du nøjes med at redirecte linket til den side hvor du i placer din rigtige side på. 

Du kunne jo evt. købe: Mobileprices4you     . tld   https://www.unoeuro.com/domaincheck.php?domain=mobileprices4u&extension=common

Men det er bare et forslag. Bare så du ikke risikerer at lave unødig SEO der ender med at være spildt arbejde. 

vh

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)