Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel - hvem betaler hvor meget

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min kone skal på barsel om ca. 3 mdr. Hun har indtil videre et deltidsjob ca. 10-11 timer om ugen.

Vi har fået at vide at hun godt kan få barseldagpenge eller hvad man nu kalder det..

Jeg er meget nysgerrig. er det kommunen der betaler eller er det virksomheden.

Hun arbejder på kontoret og så vidt jeg ved er hun ikke på nogen former for overenskomster.

Hun får en timeløn på 109 kr/t

Håber jeg kan finde et svar.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Fra  nem-HR Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent K.

Din kone har et til barsel fra hendes arbejdsplads hvis hun har 74 timer inden for de seneste 13 uger i ansættelse det pågældende sted.

Det er arbejdsgiveren der betaler barsel, som de efterfølgende får refunderet hos kommunen.

Der kan være forskellige senarier af udbetalinger og perioder forskelligt fra overenskomst til overenskomst.

Men hun skal have sin barsel hvis hun opfylder kravet med timer i periodem, og som jeg ser det har hun min. 130 timer inden for de sidste 13 uger.

Vi kan godt tilbyde at hjælpe dig og jer hvis du er selvstændig for så er der jo også en del der tilfalder dig.
Vi kan kontaktes på 31 155 155 eller på hjemmesiden hvor du også kan læse mere om barselsdagpenge for selvstændige og medarbejdere.

Med venlig hilsen

Martin

Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :-)

Jeg synes jeg læste at hun indenfor 13 uger skal arbejde min. 120 timer. eller er det som du skriver 74 timer?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Fra  nem-HR Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups.... jo du har ret.. jeg kom til at blande det sammen med sygedagpenge så det var fint du selv lige var lidt vaks.

Du skal have været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt de sidste 13 uger med mindst 120 timer før barselsorlovens start.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)