Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO - Flytte midler fra konto til anden konto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal skifte bank og vil egentlig gerne undgå at oprette en erhvervskonto i den nye bank og blot få en separat privatkonto til min enkeltmandsvirksomhed med VSO.

Er der nogen fare ved at flytte sine midler fra en registreret erhvervskonto til en privatkonto og fortsætte med virksomhedsordningen fra den private konto? Der skal altså IKKE trækkes noget ud til privat i denne sammenhæng.

Er der nogle faldgruber man skal være opmærksom på? 

Ser frem til at høre fra jer!

Mvh Peter 

www.haandvaerkerfradrag.dk - Alt om fradrag for håndværkerudgifter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

der er mig bekendt ikke krav om erhvervskonto til VSO men jeg synes nu ikke det er voldsomt praktisk.

Du skal givet bruge en egen konto kun til VSO og det kan jo lade sig gøre med to personlige konti MEN - du kan kun ha EN personlig konto tom nemKonnto. Der kan du - hvis banken vil - ha knyttet både dit CPR og dit CVR nummer til, men jeg hører om en del banker som ikke vil knytte et CVR nummer til en personlig konto, og pengeinst. ankenævnet har i dom givet bank medhold i, at de kan nægte at man bruger en privat konto til erhverv.

1 Det må du derfor undersøge først - vil banken knytte både CPR og CVR til samme konto

Det vil så også betyde, at evt penge du får tilbage fra skat f.eks. indgår på den konto du har som privat personlig nemKonto, og det kan jeg ikke lige se konsekvens af, i forhold til om det så indgør i hæve rækkefølgen selv om du flytter det over på den personlige konto du bruger til VSO.

2 Det bør du få undersøgt inden, med mindre nogen med kvalifikationer kan svare klart på det herinde.

vær opmærksom på lovændring for VSO som trækker linjerne lidt skarpere op - for at lukke lidt huller, det er med i DETTE LINK hvor du kan læse hvad loven ændrer, med virkning fra Juni (forudsat den helt som ventet - vedtages i år)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar og dine gode betragtninger på tingene!

Mvh Peter  

www.haandvaerkerfradrag.dk - Alt om fradrag for håndværkerudgifter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)